افزایش رضایت مندی مسافران با ارتقای خدمات فرودگاهی؛ بررسی سامانه جامع پایش در ۵۶ فرودگاه کشور
نشست تخصصی بررسی مولفه های سامانه جامع سنجش و پایش خدمات فرودگاهی با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، رئیس مرکز بازرسی سازمان اداری و استخدامی کشور و مدیرکل دفتر بازرسی وزارت راه برگزار شد.

در نشست مشترک مدیران ارشد صنعت هوانوردی و نهادهای نظارتی، عملکرد سامانه جامع سنجش و پایش خدمات فرودگاهی مورد بررسی قرار گرفت. این سامانه با هدف ارتقای کیفیت خدمات در ۵۶ فرودگاه حاکمیتی کشور، توانسته رضایت مندی مسافران را به ۷۴.۸ درصد در نیمه نخست سال جاری افزایش دهد.
به گزارش تین نیوز، نشست تخصصی بررسی مولفه های سامانه جامع سنجش و پایش خدمات فرودگاهی با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، رئیس مرکز بازرسی سازمان اداری و استخدامی کشور و مدیرکل دفتر بازرسی وزارت راه برگزار شد.
در این نشست، نحوه عملکرد سامانه در فرودگاه های منتخب کشور ارائه شد و نقاط قوت و ضعف خدمات فرودگاهی از منظر نرم افزاری و سخت افزاری مورد ارزیابی قرار گرفت.
رشد رضایت مندی مسافران؛ نتیجه پایش مستمر
محمد امیرانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها، با اشاره به وظایف این شرکت در ارائه خدمات ناوبری و فرودگاهی در ۵۶ فرودگاه کشور، گفت: ارتقای سطح خدمات فرودگاهی به مردم، از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی است و روند خدمات رسانی در حال بهبود است.
وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری، بیش از یک میلیون و ۸۶۷ هزار بازخورد از مسافران ثبت شده که نشان دهنده افزایش رضایت مندی از ۷۰ درصد به ۷۴.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
شناسایی مشکلات و برنامه ریزی برای ارتقاء
امیرانی تأکید کرد: همزمان با ارزیابی عملکرد سامانه، برخی مشکلات در فرودگاه ها نیز شناسایی شده که در دستور کار اصلاح قرار دارد. هدف، ارتقاء همه جانبه کیفیت خدمات فرودگاهی برای رفاه بیشتر مسافران است.
سامانه جامع سنجش و پایش خدمات فرودگاهی، با هدف نظارت دقیق و ارتقاء مستمر کیفیت خدمات، توانسته گام مؤثری در افزایش رضایت مندی مسافران بردارد. ادامه این مسیر، نیازمند همکاری نزدیک تر نهادهای اجرایی و نظارتی و بهره گیری از بازخوردهای مردمی برای بهبود تجربه سفر هوایی در کشور است.