بازدید سایت : ۹۷۰۰۴

تکمیل پروژه های نیمه تمام شرکت فرودگاه ها نیازمند ۳۰ همت منابع مالی است

​مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: چنانچه هیچ پروژه جدیدی تعریف نشود، تکمیل پروژه های موجود این شرکت نیازمند دست کم ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی است.

تکمیل پروژه های نیمه تمام شرکت فرودگاه ها نیازمند ۳۰ همت منابع مالی است
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: چنانچه هیچ پروژه جدیدی تعریف نشود، تکمیل پروژه های موجود این شرکت نیازمند دست کم ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، رضا نخجوانی درباره جلب و جذب سرمایه گذاری در این شرکت در طول یک سال گذشته افزود: از هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این مجموعه استقبال می کنیم و جزو اولویت های ما است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: روش هایی مثل BOT (قراردهای ساخت، بهره برداری و انتقال) نیز برای انجام سرمایه گذاری مشترک تعریف شده است و در مجموع در چارچوب مقررات حاکم بر نظام سرمایه گذاری خارجی عمل خواهیم کرد.

نخجوانی گفت: در این زمینه، در چند مورد نیز فرآیند کار آغاز شد، اما ادامه مذاکره ممکن نشد که موضوع تحریم ها نیز بی تاثیر نبود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: اولویت نخست ما، انجام پروژه های عمرانی، انجام هزینه های زیرساختی و تکمیل پروژه های نیمه تمام است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه هیچ پروژه جدیدی نیز تعریف نشود، تکمیل پروژه های موجود این شرکت نیازمند دست کم ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی است.

این مقام مسوول ادامه داد: ساخت ترمینال جدید ۱۲۰ هزار متر مربعی فرودگاه مهرآباد، در صورتی که در مدت زمان یک سال بخواهد ساخته شود، به تنهایی نیازمند ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه است.

وی، ترمینال خارجی فرودگاه شیراز و ساخت ترمینال جدید فرودگاه تبریز را از جمله پروژه های اولویت دار شرکت فرودگاه ها عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    وقتی هواپیما ندارید و مجبورید هواپیماهای 20 سال سن به بالا را به هزار ژانگولربازی بخرید و وارد کنید مثلا 3 تا کشور عوض کنه و در مسیر کشوری دیگر , درواقع هایجک بشه و روی زمین ایران بشینه این همه هزینه برای توسعه این بخش سر چیه ؟
    اگر هزینه های واجب مثل بحث امنیت است که حرفی نیست اما بیشتر از آن می شود صرف هزینه های چند 10 هزار میلیارد تومانی برای ساخت لانه پرندگان ! و البته قدرت دادن به برگه تحریم هوایی !
    اگر تفکر وجود داشته باشد بودجه حداکثری به سمت بخش ریلی می ره تا بسیاری از مشکلات در حوزه حمل و نقل و بار به شکل خوبی حل بشود و فشار از روی بخش هوایی و جاده ایی برداشته شود این بخش ها را هم بشود بهتر مدیریت کرد به عنوان مثال اگر قطار پرسرعت تهران مشهد راه بیفتد قطعا بخش زیادی از حجم سفرهای هوایی مردم روی ریل می آد همان بخش هوایی را هم می شود بهتر مدیریت کرد .