| کد خبر: 269159 |

◄ ساخت ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد با ‌سرمایه‌ گذاری خارجی

پروژه ترمینال ۱۲۰ هزار مترمربعی مهرآباد وارد فاز سوم مطالعات شد، این را مدیرعامل شرکت فرودگاه ها می گوید و معتقد است تکمیل طرح های این پروژه به اصلاح وضعیت فرودگاه می انجامد.

تین نیوز

پروژه ترمینال ۱۲۰ هزار مترمربعی مهرآباد وارد فاز سوم مطالعات شد، این را مدیرعامل شرکت فرودگاه ها می گوید و معتقد است تکمیل طرح های این پروژه به اصلاح وضعیت فرودگاه می انجامد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران درباره آخرین وضعیت ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: طرح جامع توسعه فرودگاه مهرآباد از حدود ۲۰ سال پیش مطرح شد تا مشکلات فرودگاه مهرآباد از نظر ترافیک پروازی و ظرفیت رفع شود؛ در این طرح جامع، مشکلات، ظرفیت ها و راهکارهای مورد نیاز در مورد فرودگاه بین المللی مهرآباد پیش بینی شده است تا به اصلاح وضعیت فرودگاه بینجامد.

وی با اشاره به اینکه اجرای ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد طبق دستور وزیر راه و شهرسازی بر عهده شرکت فرودگاه ها است، گفت: تکمیل ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد، نیاز به هماهنگی با دو بخش دولتی و حاکمیتی داشت، هماهنگی ها با بخش نظامی با وزیر راه و شهرسازی بود، همچنین پیگیری ها از گمرک جمهوری اسلامی ایران در حال نهایی شدن است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: برای تکمیل این ترمینال، بخش های نظامی و غیرنظامی و بخش های مختلف دولتی پای کار آمدند، این پروژه با همکاری بخش دفاعی عملیاتی خواهد شد و روند پیشرفت مطالعات پروژه مثبت ارزیابی می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به لحاظ مسائل فنی پروژه، پس از انتخاب مشاور از طریق مناقصه کار به مشاور سپرده شد، در حال حاضر فازهای ۱ و ۲ مطالعات پروژه ترمینال جدید توسط مشاور تمام شده و مطالعات فاز ۳ آغاز شده است.

وی گفت: به موازات این مطالعات، تهیه گزارش ها، مطالعات اقتصادی و مطالعات زیست محیلی در مرحله انتخاب مشاور از طریق مراجع قانونی و سامانه های دولتی برگزاری مناقصه در حال انجام است.

نخجوانی اضافه کرد: همچنین مذاکره با سرمایه گذاران خارجی به منظور تامین مالی این پروژه در دستور کار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است.

فرکانس پروازی مهرآباد ۳ برابر می شود

بنابراین گزارش ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد ۱۲۰ هزار مترمربع وسعت دارد، مقرر شده است این ترمینال با تامین با ۵۵ ایربریج برای مهرآباد احداث شود که می تواند فرکانس پروازی را از حدود ۵۰ پروار صبحگاهی به ۱۵۰ فرکانس پروازی افزایش دهد و این تحولی بزرگ در پروازهای مهرآباد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه 0 0

    آقای نخجوانی، مهرآباد فرودگاهی آلوده کننده و خطرناک از نظر ایمنی است، چرا اصرار برای افزایش پروازهایش دارید؟! بجای این ترمینال دسترسی سریع ریلی به فرودگاه امام را ساخته و پروازهای بالای ۵۰ دقیقه داخلی را به ترمینال سلام منتقل کنید. مهرآباد بمرور باید تعطیل شود کاپیتان!