| کد خبر: 269519 |

فرودگاه جدیدی در کشور ساخته نمی شود

معاون وزیر راه راه شهرسازی گفت: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور فعلا برنامه ساخت هیچ فرودگاه جدیدی را در دستور کار خود قرار نداده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه راه شهرسازی گفت: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور فعلا برنامه ساخت هیچ فرودگاه جدیدی را در دستور کار خود قرار نداده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها وناوبری هوایی کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  ۸۰ درصد ایرلاین ها به شرکت فرودگاه ها بدهکار هستند گفت: در ایام نوروز با شرکت های هواپیمایی خوش حساب کاری نداریم و اجازه پرواز برای آنها صادر شده اما با  این شرکت های هواپیمایی بعد از ایام نوروز جلساتی برای پرداخت بدهی برگزار خواهیم کرد.

به گفته وی  ۸۰ درصد ایرلاین ها به شرکت فرودگاه ها بدهکار هستند، اما در ایام نوروز هم خللی در فعالیت این شرکت ها ایجاد نخواهد شد، برای اینکه خدمت رسانی به مردم به بهترین نحو انجام شود. البته شرایط ما خوب است و شرکت ها تلاش می کنند میزان بدهی خود را به تدریج و بر اساس تفاهم نامه ها کاهش دهند. 

وی با بیان اینکه  برخی از ساعات شبانه روز پیک پروازی است و ما با مشکل در برخی از فرودگاه ها برای تردد مواجه می شویم، به خصوص در فرودگاه مهرآباد؛ اما همکاران ما در بخش فرودگاهی نهایت سعی خود را می کنند که کمترین ایستایی ایجاد شود گفت: البته امنیت پرواز یکی از مهم ترین اهداف ما و بر عهده سپاه حفاظت هواپیمایی است.

وی افزود: با وجود این در سال های گذشته به این جمع بندی رسیدیم که در فرودگاه مهرآباد باید یک ترمینال جدید ایجاد شود که در قالب یک ترمینال ۱۲۰ هزار مترمربعی در دستور کار داریم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد کلنگ زنی این ترمینال باشیم.  

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران درباره به نتیجه رسیدن آزادسازی تعرفه خدمات فرودگاهی بیان کرد: چند سال است که با وجود افزایش قیمت ها و هزینه هایی که به شرکت فرودگاه ها تحمیل می شود، به دلیل سیاست دولت برای کنترل قیمت ها تعرفه ها افزایش نداشته است. تا زمانی که مرجع قانونی این افزایش را تصویب نکند ما هم مجاز به افزایش تعرفه ها نیستیم.

نخجوانی درباره آخرین وضعیت فرودگاه کنارک در چابهار توضیح داد: موافقت نامه سه جانبه امضا شده که مراحل اخذ مجوز را از ستاد کل نیروهای مسلح طی می کند و کل این فرودگاه قرار است در اختیار بخش غیرنظامی قرار گیرد. بنابراین در حال حاضر ارتقای فرودگاه فعلی در دستور کار قرار دارد که با هدف توسعه اقتصاد دریامحور انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه  طبق برنامه ریزی های صورت گرفته سعی در بازده کردن فرودگاه های کشور داریم گفت: بسیاری از فرودگاه های کشور نباید ساخته می شدند اما در حال حاضر ساخت این فرودگاه ها انجام شده و در تلاش برای سوده کردن آنها هستیم. 

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص ساخت فرودگاه های جدید گفت: فعلا هیچ برنامه ای برای ساخت فرودگاه های جدید نداریم. 

نخجوانی در خصوص میزان پروازهای عبوری هم گفت: تعداد پروازهای عبوری روزانه هزار پرواز است که در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته اما در طی چند ماه گذشته روند پروازهای عبوری افزایشی بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.