| کد خبر: 261355 |

نام سه فرودگاه برتر کشور در طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی/ مهرآباد سوم شد

سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی به لحاظ شاخص رضایت معرفی شدند.

تین نیوز

 سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی از سوی دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در مرداد ماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی شدند.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه های اصفهان، تبریز و مهرآباد را به عنوان ۳ فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در مرداد ماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت ۷۶.۱ درصدی در مردادماه به عنوان فرودگاه برتر، فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز با شاخص رضایت ۷۳.۷ درصدی به عنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بین المللی مهرآباد با شاخص رضایت ۶۹.۳ درصدی به عنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند.

گزارش شاخص رضایت فرودگاه های کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی تیرماه ۱۴۰۲ در حالی است که شاخص رضایت فرودگاه های اصفهان، تبریز و مهرآباد در تیرماه به ترتیب ۷۶.۵، ۶۵.۶ و ۶۸.۳ بوده است.

فرودگاه شهید بهشتی اصفهان که از ابتدای سال در صدر فرودگاه های منتخب طرح سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی قرار داشته است، موفق شد بار دیگر در صدر جدول رده بندی فرودگاه های منتخب قرار گیرد. در مردادماه، میانگین شاخص رضایت در اصفهان۷۶.۱ بود و ۶۳ درصد مسافران از خدمات فرودگاه اصفهان رضایت کامل داشتند که این آمار در نوع خود، یک رکورد محسوب می شود.

مهم ترین دلیل توفیق مستمر فرودگاه اصفهان در امر سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی، ایجاد تعادل در کلیه زمینه ها است؛ به گونه ای که اختلاف میانگین شاخص رضایت در بخش های مختلف فرودگاه، باتلاش و اهتمام جدی کلیه عوامل ذیربط در امر خدمت رسانی برطرف و موجب رضایتمندی مسافران شده و این فرودگاه را در پنج ماه اول سال، همواره در جایگاه نخست قرار داده است.

فرودگاه بین المللی تبریز با ارتقای ۸.۱ درصدی شاخص رضایت نسبت به تیرماه و ثبت میانگین شاخص رضایت ۷۳.۳ درصد در مردادماه، موفق شد جایگاه دوم فرودگاه های منتخب طرح جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که فرودگاه تبریز در گزارش تجمیعی ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۲ نیز موفق شده است عنوان دومین فرودگاه برتر کشور را به خود اختصاص دهد. ناگفته نماند فرودگاه تبریز در سال گذشته، موفق شد دوبار هم جایگاه نخست فرودگاه های منتخب طرح را تصاحب کند که این موفقیت ها به لطف اهتمام جدی این فرودگاه در رصد و پایش دقیق نقاط قوت و ضعف فرودگاه حاصل شده است.

فرودگاه بین المللی مهرآباد با ثبت میانگین شاخص ۶۹.۳ درصد در جایگاه سوم قرار گرفت.

این فرودگاه که در نیمه دوم سال گذشته، در میانه جدول رده بندی قرار داشت، در ۵ ماه نخست سال جاری، با رصد و پایش مطلوب کیفیت خدمات فرودگاهی، موفق شد علاوه بر دستیابی به جایگاه سوم در مردادماه، در گزارش تجمیعی نیز در میان سه فرودگاه برتر کشور قرار بگیرد.

در همین راستا فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با ثبت شاخص رضایت ۶۸.۵ جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با میانگین شاخص ۶۴.۳ درصد، در جایگاه پنجم فرودگاه های منتخب طرح جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی قرار گرفت.

فرودگاه شهید سلیمانی اهواز نیز با ثبت شاخص میانگین رضایت ۵۷.۲ درصد، ششم شد.

در مردادماه، ۲۸۷ هزار و ۳۲۲ بازخورد در درگاه های مختلف سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی به ثبت رسید که از این تعداد، ۱۵۲ هزار و ۶۵۹ نظر، معادل ۵۳.۱ درصد کل آرا حاکی از رضایت کامل مسافران و مستقبلین از خدمات فرودگاه های منتخب طرح بود. 

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ همانند ماه های گذشته، بیشترین میزان رضایت مسافران و مستقبلین از تسهیلات و خدمات ارائه شده در فرودگاه های کشور با شاخص رضایت ۷۳.۲ درصد، مربوط به سرویس های بهداشتی و امکانات جانبی مانند وضوخانه ها گزارش شده است.

در جایگاه دوم نمازخانه ها با ثبت شاخص رضایت ۷۱.۷ قرار گرفتند که نسبت به ماه گذشته رشد داشته است و گروه اطلاعات پرواز با رسیدن به شاخص ۶۷.۸ درصد و رشد ۰.۸ درصدی، برای دومین بار پیاپی در جایگاه سوم خدمات برتر قرار گرفت که گواه پایش مستمر خدمات و تخصص و تعهد مدیران و کارشناسان این حوزه نسبت به ارائه خدمات کیفی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.