| کد خبر: 249321 |

دلیل طولانی شدن صدور گواهینامه فرودگاهی اعلام شد

مقام مسئول شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان"۲ فرودگاه بین المللی دارای گواهینامه فرودگاهی هستند"گفت:به دلیل تغییر قوانین، پروسه صدور گواهینامه با تاخیر روبرو شده است.

تین نیوز

مقام مسئول شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان"۲ فرودگاه بین المللی دارای گواهینامه فرودگاهی هستند"گفت:به دلیل تغییر قوانین، پروسه صدور گواهینامه با تاخیر روبرو شده است.

به گزارش تین نیوز ، علی اصغر باریکانی مدیرکل دفتر مقررات، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با یادآوری این که از 9 فرودگاه بین المللی کشور 2 فرودگاه گ واهینامه فرودگاهی دارند، اظهار کرد: بر اساس قانون فرودگاه های باقیمانده حداکثر باید در یک بازه زمانی یکساله گواهینامه فرودگاهی را اخذ کنند.

وی با بیان این که تغییر قوانین باعث شده تا صدور گواهینامه فرودگاهی برای 7 فرودگاه دیگر با تاخیر مواجه شود، افزود: هم اکنون فرودگاه های زاهدان و بندرعباس گواهینامه فرودگاهی دارند.

وی با اشاره به این که بررسی اطلاعات فرودگاه کیش برای صدور گواهینامه انجام شده است، اضافه کرد: در مرحله بعد، کارشناسان سازمان هواپیمایی از این فرودگاه بازدید میدانی انجام خواهند داد.

مدیرکل دفتر مقررات، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: بر اساس مفاد ماده 4 آئین نامه مدیریت بهره برداری، احداث و توسعه فرودگاههای غیرنظامی مصوب هیئت وزیران، فرودگاه های بین المللی کشور باید تا پایان تیرماه سال 1403 گواهینامه فرودگاهی را دریافت کنند.

باریکانی با بیان این که گواهینامه فرودگاهی به دو صورت گواهینامه زیرساخت و بهره بردار صادر می شود،  یادآور شد: در مجموع طی 6 مرحله گواهینامه فرودگاهی صادر می شود که مراحل یک تا 3 آن 3 تا 6 ماه زمان می برد.

وی در عین حال گفت: با وجود آئین نامه مدیریت، بهره داری، احداث و توسعه فرودگاههای غیرنظامی، فرودگاه های بین المللی و مرز هوایی باید بر اساس مقررات جدید گواهینامه فرودگاهی دریافت کنند.

وی همچنین از انجام همه کارهای مربوط به صدور گواهینامه فرودگاهی برای فرودگاه مشهد خبر داد.

فرودگاههای بین المللی و مرز هوایی باید بر اساس مقررات جدید فرودگاهی (CAOIRI part ADR) فرآیند اخذ گواهینامه را طی کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.