| کد خبر: 246049 |

◄ خراسان رضوی تنها استانی است که از کمترین اتوبان برخوردار است

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان رضوی تنها استانی است که با ۲ کشور هم‌مرز است اما از کمترین طول اتوبان و جاده برخوردار است و مسیرهای روستایی آن از کم‌برخوردارترین‌ها به شمار می‌آید.

تین نیوز

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان رضوی تنها استانی است که با ۲ کشور هم‌مرز است اما از کمترین طول اتوبان و جاده برخوردار است و مسیرهای روستایی آن از کم‌برخوردارترین‌ها به شمار می‌آید.

به گزارش تین نیوز، محمد صفائی ظهر امروز، ۲۷ مرداد ماه، در آیین تودیع و معارفه مدیر کل جدید راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: با نگاهی به نقشه ایران متوجه می‌شویم در غرب ایران تراکم راه و اتوبوبان نسبت به شرق آن بیشتر است. یکی از دلایل این موضوع این است که در طول سال‌های متمادی همواره در سیاست‌گذاری‌ها نگاه به غرب ایران بیشتر بوده است.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر وجود مضجع امام رضا(ع) نبود، وضع این خراسان رضوی از سیستان و بلوچستان هم بدتر می‌شد. امیدوارم توجه به این استان افزایش یابد و شاهد رونق مسیرهای مواصلاتی و شاهرگ‌های حیاتی در منطقه باشیم.

همچنین جواد خدایی، معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، در این مراسم بیان کرد: وضعیت راه‌ها و حمل‌ و نقل خراسان رضوی به واسطه اقبال گسترده زائران امام رضا(ع) رونق خوبی دارد. با این حال اقتصاد خراسان رضوی نیازمند توجه ویژه‌ای است. در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ از ۵۰۰۰ کیلومتر از مسافت راه‌های خراسان رضوی نیازمند اقدامات ویژه است. خوشبختانه براساس یک برنامه‌ریزی فوری نهضت بهسازی راه‌های استان آغاز شده که امیدوارم طی ماه‌های آینده نتایج آن برای تمام مردم و زائران امام رضا(ع) محسوس باشد.

جعفر شهامت، مدیر کل جدید راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی که برای بهسازی راه‌های استان آغاز شده را با قدرت ادامه خواهیم داد، خاطرنشان کرد: بهسازی روکش راه‌های خراسان رضوی در اولویت این برنامه‌ها قرار دارد. سه ماه فشرده فرصت است تا بهسازی راه‌ها برای طرح نوروزی آماده شود.

وی ادامه داد: حجم آسفالت خراسان رضوی باید حداقل ۲ برابر سال گذشته و حدود ۵۰۰ هزار تن باشد. همچنین بهسازی راه ۴۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان کار بزرگی را می‌طلبد که با تامین منابع و با رعایت اولویت‌ها این مهم نیز انجام خواهد شد.

در پایان این مراسم ابراهیم نصری تودیع و جعفر شهامت به عنوان مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی منصوب شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.