| کد خبر: 245586 |

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها:

◄ موافق ساخت فرودگاه جدید نیستم

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: افزایش تعداد فرودگاه‌ها را به عنوان کارشناس تأیید نمی‌کنیم، اما فرودگاه‌های موجود را تأیید می‌کنم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: افزایش تعداد فرودگاه‌ها را به عنوان کارشناس تأیید نمی‌کنیم، اما فرودگاه‌های موجود را تأیید می‌کنم.

به گزارش تین نیوز به نقل از صداوسیما، حمید رضا سیدی گفت: قوانین سازمان هواپیمایی کشوری در دو سال اخیر از قوانین ایکائو به قوانین سخت اتحادیه اروپا تبدیل شده و شرکت فرودگاه‌ها نیز به دنبال رعایت این قوانین است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به اینکه بر اساس ضوابط سازمان هواپیمایی باند فرودگاه‌ها، عوامل پروازی و تأسیسات مورد نظر باید به استاندارهای سازمان هواپیمایی برسد افزود: تا به حال ۲ فرودگاه توانسته گواهی بگیرد و به دنبال اخذ گواهی سایر فرودگاه‌ها نیز هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده جسم تیز ناشی از تجمیع رنگ عامل ترکیدگی هواپیما در مشهد شده است گفت: هر روز به طور متوسط ۵ تا ۷ بار از باندها بازدید صورت می‌گیرد تا هیچ شیء خارجی روی باند وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها بابیان اینکه افزایش تعداد فرودگاه‌ها را به عنوان کارشناس تأیید نمی‌کنیم، اما فرودگاهای موجود را تأیید می‌کنم افزود: فاصله حدود ۲ هزار کیلومتری از تهران در سوانح، ایام خاص و شرایط اضطراری و ارسال امکانات به شرق و غرب و جنوب را از طریق فرودگاه‌ها می‌توان رسیدگی کرد.

معاون وزیر راه ادامه گفت: اگر چه با افزایش فرودگاه‌ها موافق نیستم، اما اگر قانونگذار به ایجاد فرودگاه جدید مکلف کند انجام می‌دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.