| کد خبر: 245537 |

◄ اخبار غیر دقیق اعتماد مسافران هوایی را سلب می کند

ما در صنعت هوانوردی به دنبال برقراری پرواز ایمن و حفظ آرامش مردم در سفر هستیم اما متاسفانه اخبار غیر دقیق، باعث سلب اطمینان از مسافران هوایی می شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست هم اندیشی ارتقای سطح خدمات به مسافران هوایی، ساماندهی و کاهش تاخیرات پروازهای داخلی، گفت: ما در صنعت هوانوردی به دنبال برقراری پرواز ایمن و حفظ آرامش مردم در سفر هستیم اما متاسفانه اخبار غیر دقیق، باعث سلب اطمینان از مسافران هوایی می شود.

 به گزارش تین نیوز، نشست هم اندیشی ارتقای سطح خدمات به مسافران هوایی، ساماندهی و کاهش تاخیرات پروازهای داخلی با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ ویژه فرودگاه مهرآباد، معاون سازمان تعزیرات حکومتی، نمایندگان قوه قضائیه مستقر در بخش هوایی کشور و نمایندگان شرکت های هوایپمایی برگزار شد.

حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در این نشست با بیان اینکه ارکان صنعت هوانوردی، یک مثلث را تشکیل می دهند که وجود همه آنها ضروری است گفت: یکی از اضلاع این مثلث شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است که نگهداری، توسعه و مدیریت فرودگاه‌ها و همچنین مدیریت ناوبری هوایی را برعهده دارد. ضلع دیگر آن را شرکت‌های هواپیمایی تشکیل می دهند و ضلع سوم سازمان هواپیمایی کشوری است که به عنوان نماینده حاکمیت و سیاستگذار صنعت هوایی است که هر کدام از این اضلاع نباشند، طبیعتا اضلاع دیگر هم مفهومی ندارند.

سیدی با اشاره به مسئولیت دستگاه قضایی به عنوان ناظر بر اجرای قوانین ورای ضلع سوم صنعت هوانوردی گفت: قوانین و مقررات در حوزه تخصصی هوانوردی بسیار دقیق و جدی و در قالب یک کتاب است که همه اضلاع صنعت باید به آن متعهد باشند اما در بخش حقوق عامه متاسفانه نظم و انضباط لازم وجود ندارد و همین مساله گاها باعث ایجاد التهاب می شود.

وی نشر اخبار در فضای مجازی بدون رعایت مصالح و توجه به واقعیت را مورد انتقاد قرار داد و با اشاره به انتشار اخبار کذب طی یک هفته اخیر علیه صنعت هوانوردی به ویژه شرکت فرودگاه‌ها، از دستگاه قضایی خواست در این زمینه ورود کند.

معاون وزیر با اشاره به رویداد هواپیمایی پاکستان که از سوی سازمان هواپیمایی این کشور، کنترلرهای مرکز کنترل فضای کشور را مورد هجمه قرار داده بودند، گفت: متاسفانه این خبر با وجود فضای مجازی به شدت نشر پیدا کرد و در پایان با بررسی مکالمات مشخص شد که خلبان هواپیمایی پاکستان به اشتباه تغییر ارتفاع داده بود.

وی با اشاره به تکرار ترکیدگی لاستیک هواپیما در فرودگاه مشهد و ارتباط غیر کارشناسی آن با باند فرودگاه و درج خبر آن توسط یک خبرگزاری معتبر گفت: ما در صنعت هوانوردی به دنبال برقراری پرواز ایمن و حفظ آرامش مردم در سفر هستیم اما متاسفانه اخبار غیر دقیق، باعث سلب اطمینان از مسافران هوایی می شود.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران،سیدی گفت: در بروز سوانح، همیشه و در گام نخست بر اساس انکس های موجود ایکائو، دفتر بررسی های سوانح هواپیمایی می بایست، سوانح را واکاوی کند و اظهار نظرهای دیگر فقط فضای کشور را ملتهب می نماید و البته حضور دستگاه قضایی پیش از ارائه نتیجه از دفتر بررسی های سوانح و تشکیل پرونده، فقط موضوعات را پیچیده تر می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در پایان گفت: ما بیشتر از اینکه دنبال مقصر باشیم به فکر تامین ایمنی پرواز هستیم و به یقین اگر مقصر هم باشیم، جبران می کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.