| کد خبر: 244431 |

مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها

◄ ۷۵ درصد از تجهیزات فرودگاهی، تولید داخل کشور است

مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به بومی سازی سیستم روشنایی باند فرودگاه با تلاش متخصصان ایرانی گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد از تجهیزات فرودگاهی تولید داخل کشور است.

تین نیوز

مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به بومی سازی سیستم روشنایی باند فرودگاه با تلاش متخصصان ایرانی گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد از تجهیزات فرودگاهی تولید داخل کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ میرسعید صفی نیا گفت: از طریق دانشگاه خواجه نصیر و با حمایت از نیرو‌های متخصص اداره کل تجهیزات و سامانه‌های شرکت فرودگاه‌ها، امروز سیستم روشنایی CCR، سیستم روشنایی RAND WAY، سیستم روشنایی TAXI WAY و دیگر سیستم‌های روشنایی بومی سازی شده است.

مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی رعایت تمام استاندارد‌های ملی و جهانی توسط تولیدکنندگان داخلی را مورد توجه قرار داد و گفت: جان مردم برای ما در اولویت است و در بحث استاندارد‌ها ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم.

صفی‌نیا با اشاره به تامین، نگهداری و راهبری عمده تجهیزات الکتریکال، مکانیکال و تجهیزات ترمینالی گفت: تجهیزات الکتریکال شامل موتور ژنراتورها، سیستم روشنایی باند، چراغ‌های RAND WAY، TAXI WAY، PAPI، تابلو‌های فشار قوی و ضعیف و موارد دیگر و همچنین تجهیزات مکانیکال شامل تجهیزات سرمایشی و گرمایشی اماکن و ترمینال‌های فرودگاهی کشور از جمله ساختمان‌های ستادی شرکت فرودگاه‌ها می‌شود.

وی گفت: نصب ۱۲ ایربریج یا پل هوایی در فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد و بندرعباس با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان از اقدامات شاخصی بود که انجام شده و مسافر با استفاده از آن می‌تواند از ترمینال به صورت مستقیم وارد هواپیما شود.

صفی نیا از هوشمندسازی سیستم بار مسافر در فرودگاه‌های مهرآباد و شهید هاشمی نژاد مشهد در آینده خبرداد و گفت: برای این دو فرودگاه برنامه BHS خواهیم داشت که طی آن ساک مسافر بصورت هوشمند تفکیک، جداسازی و تحویل انبار بار هواپیما می‌شود.

وی با اشاره به انجام امور مارکینگ با بهره مندی از توانمندی داخلی گفت: از رنگ آمیزی تا خط کشی و لاستیک زدایی توسط نیرو‌های بومی انجام می‌شود و در بحث تست اصطکاک نیز در حالی که درگذشته شرکت سوئدی این کار را انجام می‌داد، اما اکنون نیرو‌های متخصص داخلی این اداره کل آن را عهده دار هستند.

مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی در ادامه گفت: سیستم تلسکوپی اتصال به هواپیما در فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد و بندرعباس، سیستم روشنایی فرودگاه سراوان، سیستم SFLS فرودگاه‌های مشهد، گلستان و بندرعباس و تبریز و سیستم روشنایی باند فرودگاه‌های خوی و پارس آباد مغان از دیگر پروژه‌های انجام شده و در دست اقدام است.

به گفته وی سیستم SFLS فرودگاه‌های کرمانشاه، تبریز و مشهد برای هفته دولت آماده بهره برداری خواهد شد.

صفی نیا همچنین از راه اندازی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، بندرعباس، خوزستان، آبادان و ایلام خبر داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.