| کد خبر: 199821 |

◄ رشد 1.5 برابری تامین تجهیزات فرودگاهی طی 15 سال گذشته

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاهها عنوان کرد: طی 15 سال اخیر تجهیزات به صورت کلی 1.5 برابر شده است اما در جذب پرسنل مورد نیازهمچنان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

تین نیوز

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاهها عنوان کرد: طی 15 سال اخیر تجهیزات به صورت کلی 1.5 برابر شده است اما در جذب پرسنل مورد نیازهمچنان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ سیامک بهنام در چهل و دومین برنامه مهمان هفته، ضمن گرامیداشت روز جهانی متخصصان الکترونیک هواپیمایی، با اشاره به اینکه این اداره کل به عنوان یکی از ادارات کل معاونت عملیات هوانوردی متولی تهیه، نصب، راه اندازی تمامی تجهیزات الکترونیکی هوانوردی در سطح کشور است، گفت: اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی متولی بخش تجهیزات ناوبری و ارتباطی و نظارتی CNS، تجهیزات بازرسی امنیتی، آدیت از کلیه تجهیزات، آموزش، تحقیقات و فرکانس است.

بهنام عنوان کرد: اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه ها در قالب 6 اداره، دو واحد مستقل و پشتیبانی از تجهیزات CNS در بحث خرید تجهیزات فعالیت می کند.

***رشد 1.5 برابری تامین تجهیزات طی 15 سال گذشته

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاهها عنوان کرد: همکاران ما در این اداره کل و ادارات مهندسی فرودگاه های کشور، با دانش و تخصص خود در جهت ارائه خدمات مهندسی خوب و بهینه در سراسر کشور، برای رسیدن به هدف اصلی شرکت و فرودگاه ها و به منظور برقراری پروازهای ایمن، فعالیت می کنند.

وی با اشاره به سابقه حضور 26 ساله خود در صنعت فرودگاهی کشور اظهار داشت: طی 15 سال اخیر تجهیزات به صورت کلی 1.5 برابر شده است اما در جذب پرسنل مورد نیازهمچنان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

***تلاش در جهت تامین تجهیزات مورد نیاز از شرکتهای معتبر

بهنام در ادامه سخنان خود، نقش پرسنل و تجهیزات را در این اداره کل برجسته خواند و گفت: افزایش سن پرسنل و قدمت برخی تجهیزات، ما را با برخی مشکلات مواجه کرده است که برای جبران کمبود پرسنل در بخش عملیات هوانوردی تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این مطلب که در بخش تامین تجهیزات هوانوردی فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته ایم، افزود: از زمان تحریم تاکنون، با مشکلات و چالش های بسیاری در زمینه تامین تجهیزات مورد نیاز ارتباطی، ناوبری و نظارتی مواجه بوده و هستیم اما از سال 94 تا 96 اقدامات خوبی در جهت تامین تجهیزات ارتباطی، ناوبری و راداری و نصب آنها انجام شده به طوریکه تعدادی از تجهیزات امروز حاصل تلاش های ما در طول سال های 94 تا 96 بوده است.

بهنام عنوان کرد: با توجه به اینکه تحریم ها از سال 96 شدت بیشتری پیدا کرد، دو فرایند را مدیران شرکت، معاونت عملیات هوانوردی و ادارات کل پیگیری کردند که شامل تلاش در جهت تامین تجهیزات از شرکت های معتبر و همچنین حمایت از پژوهش های داخل و خارج از شرکت بوده است.

وی بر استاندارد بودن تجهیزات مورد نیاز اشاره کرد و گفت: تجهیزات ما بایستی استاندارد باشند تا ایمنی پروازها در فضای کشور را به درستی انجام شود.

***درک بیشتری از زحمات متخصصان داشته باشیم

وی اضافه کرد: پیگیری ها و حمایت های مدیرعامل محترم شرکت فرودگاه ها از این بخش، قوت قلبی برای بخش های پرسنلی، تجهیزات و آموزش پرسنل خواهد بود که فعالیت های خود را ارتقا دهند.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه ها در ادامه این برنامه با بیان اینکه اولین نقطه ضربه پذیری در تحریم ها، متوجه تجهیزات می شود، گفت: جلسات خوبی با شرکت های داخلی و خارجی و دانش بنیان در خصوص استفاده از توان آنها در تامین تجهیزات مورد نیاز ارتباطی، ناوبری و راداری داشته ایم و امیدواریم در آینده بتوانیم همکاری های متداول و بزرگی را با مشارکت آنها رقم بزنیم.

وی در خصوص خواسته خود از مدیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: برای انجام وظایف خود در اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی حدود 600 نفر از متخصصان الکترونیک هواپیمایی در این اداره کل و ادارات مهندسی الکترونیک سراسر کشور با حداکثر توان فعالیت می کنند که انتظار ما از مدیریت عامل شرکت فرودگاه ها آن است که بیش از گذشته مورد توجه مقام های عالی رتبه کشور قرار گرفته و درک بیشتری از زحمات این افراد شود.

بهنام افزود: خوشبختانه شرایط خوبی در خصوص همدلی سازمانی در صنعت هوانوردی کشور ایجاد شده است.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه ها عنوان کرد: یکی از مهمترین اهداف من ایجاد همبستگی بین پرسنلی و تعلق خاطر آنها به سیستم است.

وی افزود: بهره مندی از نیروهایی که سرعت، دقت و تعصب به کار را دارند از دیگر اهداف و سیاست ها به شمار می رود به طوریکه بهترین شرایط برای مدیران کل آن است از فرصت ها استفاده کرده و در جهت رفع مشکلات اساسی گام های بهتری بردارند.

وی زمان را برای اقدامات اساسی محدود اعلام کرد و گفت: با کمک و همکاری نیروهای متخصص و کاردان می توانیم مشکلات شرکت را در بخش های مختلف برطرف کنیم.

بهنام ادامه داد: در مجموعه ارتباطات و ناوبری هوایی پتانسیل های خوبی وجود دارد که ما بایستی قدردان آنها بودهو شرایط مناسبی را برای آنها مهیا کنیم.

***نیازمند بروزرسانی فعالیت ها هستیم

وی خود را طرفدارحقوق بانوان اعلام کرد و گفت: با توجه به ماموریت های بسیاری که در صنعت هوانوردی وجود دارد و این برای نیروی خانم بسیار مشکل است، اما 22 نفر نیروی خانم در فرودگاه اصفهان و مهرآباد و اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی مرکز کنترل و دیگر بخش ها فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت امکان و شرایط مناسب، برای بهره مندی از توانمندی بانوان در بخش ارتباطی، ناوبری و راداری اعلام آمادگی می کنیم.

 مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه ها تصریح کرد: برای آنکه اتفاق خوبی در کشور افتاده و تجربه های قابل توجهی را انتقال دهیم نیازمند بروز رسانی فعالیت ها در بخش های مختلف شرکت و اداره ارتباطات و ناوبری هوایی هستیم.

بهنام با بیان اینکه شرکت فرودگاه ها یک برند است، اظهار داشت: خدمات قابل توجهی از سوی شرکت فرودگاه ها و اداره کل ارتباطات و ناوبری از جمله فروش خدمات مهندسی به کشورهای منطقه و دنیا، نصب، راه اندازی، سایت یابی و گراند چک وغیره انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.