| کد خبر: 243126 |

◄ یک هزار و ۵۷۱ زائر از فرودگاه تبریز به مدینه اعزام می‌شوند

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: امسال یک هزار و ۵۷۱ زائر توسط ۶ پرواز از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به مدینه اعزام می‌شوند.

تین نیوز

رامین آذری، روز سه شنبه در جلسه هماهنگی عملیات حج فرودگاه تبریز با بیان اینکه عملیات رفت پروازهای حج تمتع امسال از ۲۲ خرداد آغاز می شود، افزود: این تعداد زائر در مدت سه روز از این فرودگاه به مدینه منوره اعزام خواهند شد.

به گزارش تین نیوز، وی با اشاره به آمادگی این فرودگاه برای انجام مطلوب این پروازها، اظهار داشت: فرودگاه تبریز از ۱۷ فرودگاه کشور برای انجام پروازهای حج امسال است که از هفته ها قبل عملیات آماده سازی ترمینال حج این فرودگاه آغاز شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: تا زمان آغاز پروازها، نواقص احتمالی موجود در فرودگاه برطرف و زیرساخت های این ترمینال آماده میزبانی از زائران مدینه منوره خواهد شد.

آذری، ادامه داد: برای اعزام این زائران روزانه ۲ پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه تبریز انجام خواهد و کلیه نهادها و ارگان های مسوول در این پروازها، با آمادگی کامل به استقبال زائران سرزمین وحی خواهند رفت.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، در سال گذشته شاهد توسعه پروازهای داخلی و بین‌المللی بوده و می‌رود که با تقویت زیرساخت‌ها و گسترش شبکه پروازی به هاب فرودگاهی منطقه شمال-غرب کشور بدل شود.

بنا بر این گزارش تبدیل شدن به یک هاب منطقه‌ای و بین‌المللی، به غیر شبکه پرواز گسترده به زیرساخت‌های فرودگاهی نیز نیاز دارد و در حال حاضر فرودگاه تبریز از امکاناتی چون باند طویل برای نشست‌ و برخاست‌ هواپیماهای پهن‌پیکر، اپرون با ظرفیت پارک ۱۲ فروند هواپیما و تجهیزات کمک ناوبری مانند ILS  و  DVOR/DME  برخوردار است، اما نیاز به توسعه ترمینال در این فرودگاه احساس می‌شود.

احداث یک ترمینال ۱۸ هزار متری در فرودگاه شهید مدنی تبریز برنامه ریزی شده است که یکی از پروژه‌های مهم عمرانی این فرودگاه به شمار می‌رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.