| کد خبر: 242896 |

◄ پروازهای نجف - تبریز افزایش می‌یابد

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: با آغاز مسافرگیری شرکت هواپیمایی پویا در مسیر نجف - تبریز، تعداد پروازها در این مسیر از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز افزایش می‌یابد.

تین نیوز

رامین آذری افزود: این پرواز از ۲۶ اردیبهشت سال جاری آغاز و طبق برنامه اعلام شده روزهای دوشنبه هر هفته با هواپیمای EMB ۱۴۵  از فرودگاه تبریز انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، وی با بیان اینکه با برقراری این پرواز خدمات رسانی به مسافران مسیر نجف اشرف - تبریز بهتر می شود، اظهار داشت: این پرواز ساعت ۱۱:۱۰ فرودگاه تبریز را به سمت نجف اشرف ترک می کند و در ساعت ۱۵:۱۵ همان روز به فرودگاه تبریز باز می گردد.

آذری، ادامه داد: هم اکنون پرواز مسیر نجف توسط شرکت های هواپیمایی ایران ایرتور و معراج از فرودگاه تبریز انجام می شود.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، در سال گذشته شاهد توسعه پروازهای داخلی و بین‌المللی بوده و می‌رود که با تقویت زیرساخت‌ها و گسترش شبکه پروازی به هاب فرودگاهی منطقه شمال-غرب کشور بدل شود.

بنا بر این گزارش تبدیل شدن به یک هاب منطقه‌ای و بین‌المللی، به غیر شبکه پرواز گسترده به زیرساخت‌های فرودگاهی نیز نیاز دارد و در حال حاضر فرودگاه تبریز از امکاناتی چون باند طویل برای نشست‌ و برخاست‌ هواپیماهای پهن‌پیکر، اپرون با ظرفیت پارک ۱۲ فروند هواپیما و تجهیزات کمک ناوبری مانند ILS  و  DVOR/DME  برخوردار است، اما نیاز به توسعه ترمینال در این فرودگاه احساس می‌شود.

احداث یک ترمینال ۱۸ هزار متری در فرودگاه شهید مدنی تبریز برنامه ریزی شده است که یکی از پروژه‌های مهم عمرانی این فرودگاه به شمار می‌رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.