| کد خبر: 238309 |

۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل فرودگاه گناباد مورد نیاز است

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: دستکم ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل فاز اول فرودگاه گناباد و بهره‌برداری از آن مورد نیاز است.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: دستکم ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل فاز اول فرودگاه گناباد و بهره‌برداری از آن مورد نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمود امانی بنی افزود: باند فرود هواپیما و ساختمان امنیت پرواز فرودگاه گناباد تکمیل شده اما دیوارکشی این فرودگاه هنوز انجام نشده است.

وی ادامه داد: ۱۲ هزار متر حریم فرودگاه باید دیوارکشی شود که ۲۰ میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز برای دیوارکشی از طریق اسناد خزانه اسلامی تامین اعتبار شده که تا هفته آینده از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار خواهد شد و ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز مورد نیاز است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: در مجموع تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای فاز اول فرودگاه شهدای گناباد هزینه شده که با توجه به افزایش هزینه‌ها، ارزش روز  سرمایه صرف شده برای این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: برای بهره‌برداری از مرحله اول فرودگاه گناباد، پایانه مسافری به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع احداث شده که ظرفیت ۱۰۰ مسافر در ساعت را دارد.

امانی بنی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی، دولت کمک خوبی در زمینه تامین اعتبار و تکمیل این فرودگاه داشته‌ است.

وی گفت: تلاش می‌شود این فرودگاه در سال جاری بهره‌برداری شود و در مرحله اول نیز پیش‌بینی شده هفته‌ای یک تا ۲ پرواز به مقصد تهران داشته باشد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی افزود: پس از بهره‌برداری از این فرودگاه، فاز توسعه آن نیز بسته به نیاز اجرایی خواهد شد.

گناباد از معدود شهرهای کشور است که پیش از انقلاب نیز دارای فرودگاه بوده است که به دلایل فنی و زیربنایی بعد از مدتی تعطیل شد و  پس از انقلاب در سال ۱۳۷۰ با متروکه ‌ماندن محل سابق فرودگاه این شهر، محل جدید برای ساخت فرودگاه در نظر گرفته شد.

مراحل اجرایی فرودگاه گناباد از سال ۱۳۷۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۸۳ فقط باند خاکی آن اجرا شد و از آن زمان تا ابتدای سال ۱۳۹۵ بتن ریزی و تکمیل پهنای باند فرودگاه به اتمام رسید.

مرحله دوم ساخت فرودگاه گناباد شامل پایانه آن نیز تیر ماه ۱۳۹۴ از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شد و از شهریورماه این سال گودبرداری و بتن ریزی سالن فرودگاه انجام شد و روند احداث آن در سه سال گذشته سرعت یافت.

فرودگاه شهدای گناباد به وسعت ۲۶۰ هکتار است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد که پس از راه اندازی، سومین فرودگاه استان خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار خواهد بود.

با راه اندازی این فرودگاه علاوه بر شهروندان گنابادی، ساکنان شهرستان‌های جنوبی استان خراسان رضوی از جمله رشتخوار، مه‌ولات، بجستان و خواف و شهرهای فردوس، سرایان، خضری و دشت بیاض در شمال استان خراسان جنوبی نیز از ظرفیت این فرودگاه استفاده می کنند و پیش‌بینی می‌شود سالانه یک میلیون نفر جمعیت ساکن این مناطق از مزایای آن بهره مند شوند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.