| کد خبر: 231090 |

سامانه کمک ناوبری فرودگاه بین المللی ارومیه افتتاح شد

بهره بردار ی از سامانه کمک ناوبری فرودگاه بین المللی ارومیه با حضور وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر دوشنبه آغاز شد.

تین نیوز

بهره بردار ی از سامانه کمک ناوبری فرودگاه بین المللی ارومیه با حضور وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر دوشنبه آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل ازخبرنگار مهر، مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم افتتاح سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه گفت: ۱۸۵ میلیارد ریال برای نصب و راه اندازی سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه هزینه شده است.

امیر مکری افزود: برای اجرای این پروژه ۱۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فردگاه ها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۹ سال از نصب سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه می‌گذرد، تصریح کرد: استهلاک دستگاه، بکارگیری سیستم‌های نوین کمک ناوبری براساس آخرین معیارها و استانداردهای سازمان هواپیمایی و نصب سامانه کمک ناوبری DVOR/DME دراین فرودگاه ضروری بود.

مکری خاطر نشان کرد: فرسودگی فناوری قدیمی و مستهلک شدن سامانه VOR/DME و نیز مانیتورینگ پیشرفته سیستم DVOR/DME از مهمترین دلایل جایگزینی سیستم جدید که با جایگزینی سیستم جدید ارتقیی ایمنی پروازی به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد و تداوم عملکرد سامانه‌های ناوبری هوایی با کمترین خطا انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص مزایای دستگاه DVOR/DME اظهار کرد: افزایش شاخصه‌های ارائه سرویس ناوبری ۲۴ ساعته شامل دقت، صحت، پیوستگی و قابلیت دسترسی در دو بخش مسیرهای هوای و طرح‌های تقرب فرودگاهی اشاره کرد.

این پروژه از ۱۱ مرداد سال ۹۹ شروع و در ۴۵ روز به پایان رسید.

با حضور وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز دوشنبه ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور به بهره برداری می‌رسد.

در جریان سفر یک روزه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز دوشنبه به آذربایجان غربی ضمن افتتاح ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور و افتتاح بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر، کلنگ عملیات اجرایی بیش از ۶ هزار واحد مسکن اقدام ملی را نیز بر زمین می‌زند.

افتتاح ۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی بزرگراهی و آغاز به کار شرکت عمران شهر جدید گلمان و افتتاح سامانه کمک ناوبری در فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه از دیگر برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خواهد بود.

آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان نقشی مهمی درترانزیت داخلی و خارجی عهده دار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.