| کد خبر: 230133 |

نصب سامانه راداری و کمک‌ناوبری جدید فرودگاه شیراز در سال جاری

مدیرکل فرودگاه‌های فارس از برنامه‌ریزی برای تکمیل سایت رادار تنگریز و نصب سامانه راداری و کمک‌ناوبری DVOR/DME جدید فرودگاه شیراز در سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های فارس از برنامه‌ریزی برای تکمیل سایت رادار تنگریز و نصب سامانه راداری و کمک‌ناوبری DVOR/DME جدید فرودگاه شیراز در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز، غلامرضا کریم آقائی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های سال جاری فرودگاه شیراز گفت: در این راستا برای تکمیل و آغاز چند طرح عمرانی زیربنایی از جمله تکمیل ابنیه پروژه سایت رادار تنگ ریز، نصب سامانه کمک ناوبری DVOR/DME جدید، بهسازی سیستم روشنایی باند ۲۹ راست، بهسازی و تعویض تابلو‌های راهنمایی سطوح پروازی، ادامه روند احداث و تکمیل ترمینال بین‌المللی، نوسازی و تعویض کابل‌های برق فرودگاه از ۱۱ به ۲۰ کیلوولت و فنس کشی پیرامون فرودگاه داراب به طول حدود ۱۰ کیلومتر برنامه ریزی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به برنامه‌ریزی برای استفاده از مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای افزود: در این راستا به زودی پروژه‌های ساختCIP  و احداث دو جایگاه سوخت در لند ساید و ایرساید را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و به روش BOT اجرا می‌کنیم که این طرح در مرحله فراخوان و انتخاب سرمایه‌گذار است.

وی همچنین عنوان کرد: درپی شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن شرکت‌های هواپیمایی نیز با بحران مالی مواجه و در پرداخت مطالبات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی دچار مشکل شده‌اند. در عین حال تلاش داریم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ضمن تعیین تکلیف بدهی‌های معوق، مطالبات سال جاری را نیز دریافت کنیم.

مدیرکل فرودگاه های فارس افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضمن افزایش پروازهای داخلی، شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی پروازهای خود به مقاصد خارجی را از سر گرفته‌اند و آمادگی برای برقراری خطوط جدید پروازی یا افزایش پروازها در صورت تقاضای شرکت های هواپیمایی نیز وجود دارد.

 

کریم آقائی همچنین گفت: فرودگاه شیراز از لحاظ تعداد پرواز و مسافر در رتبه سوم فرودگاه‌های کشور قرار دارد و بیش از ۲۱ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی در ۲۲ مسیر داخلی و پنج مسیر خارجی در آن فعال است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.