| کد خبر: 228257 |

انجام دومین Downtime مرکز کنترل فضای کشور بدون وقفه در سرویس ارتباطی

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی از انجام موفق دومین Downtime مرکز کنترل فضای کشور بدون بروز کوچکترین وقفه در ارایه سرویس های ارتباطی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی از انجام موفق دومین Downtime مرکز کنترل فضای کشور بدون بروز کوچکترین وقفه در ارایه سرویس های ارتباطی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیامک بهنام  با اعلام این خبر عنوان کرد: این طرح با هدف سرویس دوره‌ای سیستم سوئیچینگ مرکز کنترل فضای کشور از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ۲۳ اسفند بدون هیچ وقفه‌ای در ارایه سرویس ارتباطی مرکز اجرا شد که طی آن برای دومین‌بار، تمام بخش‌های سیستم سوئیچینگ مرکز کنترل خاموش و با راه‌اندازی مجدد آن به کمک سیستم‌های سوپروایزری مربوط  دوباره وارد مدار شد.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی گفت: نتایج اولیه حاکی از موفقیت‌آمیز بودن طرح در برطرف شدن برخی خرابی‌های نرم‌افزاری سیستم است.

وی توضیح داد: سیستم سوئیچینگ مرکز کنترل فضای کشور وظیفه ارایه سرویس‌های کلامی سکتورهای مراقبت پرواز با هواپیماها و همچنین برقراری ارتباط بین مرکز کنترل و تمام فرودگاه‌ها و مراکز کنترل کشورهای همسایه را به صورت ۲۴ ساعته در طول هفت روز هفته بر عهده دارد و لازم است از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، سرویس‌های دوره‌ای روی آن انجام شود.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، بهنام با بیان اینکه تا چند سال، به دلیل عدم وجود یک سیستم جامع  پیشتیبان، امکان سرویس نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سوئیچینگ وجود نداشت، گفت: از سه سال پیش با طراحی سیستم‌های پشتیبان طراحی شده توسط  متخصصان الکترونیک هواپیمایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان، این سرویس دوره‌ای امکان‌پذیر شده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.