| کد خبر: 227188 |

تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فرودگاه سمنان موافقت شد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های ناوبری هوایی گفت: رئیس‌جمهوری به منظور تکمیل طرح‌های عمرانی فرودگاه سمنان با درخواست ۳۰۰ میلیارد ریالی وزیر راه و شهر سازی موافقت کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه های ناوبری هوایی گفت: رئیس جمهوری به منظور تکمیل طرح های عمرانی فرودگاه سمنان با درخواست ۳۰۰ میلیارد ریالی وزیر راه و شهر سازی موافقت کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیاوش امیر مکری روز چهارشنبه در دیدار با علیرضا آشناگر استاندار سمنان در سالن اجتماعات فرودگاه سمنان ابراز داشت: یکی از اقدام های موثر در فعال سازی فرودگاه های کشور از جمله فرودگاه سمنان و شاهرود فعال سازی ایر تاکسی در این مراکز برای پروازهای زیر ۹ نفر است.

وی ادامه داد: فعال سازی ایر تاکسی ها موجب ارتباط بهتر بین فرودگاه های استان سمنان و فرودگاه های استان های همجوار خواهد شد که در نهایت اجرای این طرح به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: قوانین و مقررات برقراری ایر تاکسی ها به وسیله سازمان هواپیمایی کشوری در حال به روز رسانی است.

مکری اظهار داشت: تاکنون مجوز برقراری ایر تاکسی به هیچ شرکت و مجموعه ای در کشور اعطا نشده است، اما چندین شرکت در حال طی مراحل برای اخذ این مجوز هستند.

وی تصریح کرد: خرید و تهیه ایر تاکسی های به روز دنیا ، به مراتب ارزان تر و سهل الوصول تر از هواپیماهای بزرگ است.

وی یادآور شد: ظرفیت فرودگاه های کشور ، بیش از میزان استفاده فعلی از آنها است و امید می رود با پایان یافتن کرونا و ورود ناوگان مناسب با اقلیم کشور بتوانیم از ظرفیت فرودگاه های کشور و بویژه فرودگاه هایی مثل شاهرود و سمنان هر چه بیشتر استفاده شود.

مکری افزود: باید به منظور فعال سازی فرودگاه های سمنان و شاهرود مسیرهای پروازی از مبداء فرودگاه های استان سمنان به فرودگاه هایی مانند کیش ، قشم و مشهد تعریف شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های ناوبری هوایی گفت:

تکمیل ترمینال مسافری فرودگاه سمنان و محوطه سازی این فرودگاه از برنامه های در حال اجرای شرکت فرودگاه های کشور در این فرودگاه است.

وی بیان کرد: با توجه به توافقات انجام شده با ایر لاین ها در حال حاضر مشکلی برای سوخت هواپیماهای ورودی و خروجی در فرودگاه سمنان نخواهیم داشت اما ضرورت ایجاد مرکز سوخت گیری در این فرودگاه امری لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: بر اساس توافقات انجام شده با هوانزاجا ، امکان بهره مندی آنها از امکانات فرودگاه سمنان برای انجام پروازهای پهپادی فراهم شده است.

به گفته مکری براساس برنامه ریزی ها در فرودگاه سمنان ، پروازهای آموزشی نیز به انجام می رسد .

مدیرعامل شرکت فرودگاه های ناوبری هوایی گفت:

فرودگاه های سمنان و شاهرود زیر ساختهای خوبی برای انجام پروازهای مختلف را دارند و ترمینال جدید مسافری فرودگاه شاهرود چندی پیش در ارتباط ویدئو کنفرانسی ، توسط رئیس جمهوری افتتاح شد.

چهاردهم آبان ۹۸، اولین پرواز هواپیمای مسافربری از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس انجام شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت فرودگاه های ناوبری هوایی به منظور بررسی و رفع مشکلات فرودگاه سمنان به استان سمنان سفر کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.