| کد خبر: 218353 |

◄ رتبه ۱۸ ایران در دنیا، از نظر کاهش درآمدهای ناوبری/بازگشت پروازهای عبوری با شیب ملایم

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفته است: ایران با بیش از ۴۶ درصد و ۶۹ میلیون دلار کاهش درآمد پروازهای عبوری و ناوبری هوایی نسبت به شش ماه اول سال ۲۰۱۹ رتبه ۱۸ دنیا را از نظر کاهش درآمدهای ناوبری به خود اختصاص داده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفته است: ایران با بیش از ۴۶ درصد و ۶۹ میلیون دلار کاهش درآمد پروازهای عبوری و ناوبری هوایی نسبت به شش ماه اول سال ۲۰۱۹ رتبه ۱۸ دنیا را از نظر کاهش درآمدهای ناوبری به خود اختصاص داده است.

به گزارش تین نیوز، سیاوش امیر مکری از پیش بینی کسب درآمد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی توسط شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تا سال 2020 خبرداده و در این رابطه به ایرنا گفته است: بر اساس پیش بینی ها تعداد پروازهای عبوری ۸۳ هزار مورد با کسب درآمدی بالغ بر ۷۹۰ میلیارد تومان خواهد بود.

او در ادامه افزوده است: همچنین  بر اساس پیش بینی بدبینانه تعداد پروازهای عبوری سال ۲۰۲۰ تنها ۵۳ هزار مورد و درآمد حاصل نیز ۵۱۰ میلیارد تومان خواهد بود.

کاهش درآمد ۶.۲ میلیارد دلاری فرودگاه های جهان

امیرمکری همچنین با اشاره به تاثیر بحران کرونا بر درآمد شرکت های خدمات ناوبری هوایی (ANSP) در مناطق مختلف دنیا در نیمه اول سال ۲۰۲۰ گفت: در ۶ ماهه اول سال میلادی فرودگاه های جهان با کاهش درآمد ۶.۲ میلیارد دلاری در این بخش روبرو بودند.

کاهش ۴۷ درصدی تعداد مسافران فرودگاه های کشور

وی با اشاره به کاهش ۶۹ میلیارد دلاری درآمد پروازهای عبوری و ناوبری هوایی عنوان کرده است:  ایران با بیش از ۴۶ درصد و ۶۹ میلیون دلار کاهش درآمد پروازهای عبوری و ناوبری هوایی نسبت به شش ماه اول سال ۲۰۱۹ رتبه ۱۸ دنیا را از نظر کاهش درآمدهای ناوبری به خود اختصاص داده و پیش بینی می شود در پایان سال ۲۰۲۰ شاهد کاهش ۴۷ درصدی تعداد مسافران فرودگاه های کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها همچنین با اشاره به اینکه روند بازگشت پروازهای عبوری از فضای کشور با شیب مثبت و به صورت ملایم در حال انجام است، به تشریح موانع استقبال کافی شرکت های هواپیمایی دنیا از آسمان ایران پرداخت و عنوان کرد: وجود NOTAM محدود کننده EASA و FAA همچنان دلیل اصلی عدم استفاده پروازهای مسافری آمریکایی، اروپایی و برخی شرکت های دیگر از فضای ایران است که پروازهای باری نیز مستثنی نیستند و فقط تعداد بسیار محدود از فضای کشورمان استفاده می کنند.

وی افزود: شارژ بالای خدمات ناوبری هوایی ایران نیز دلیل دیگر عدم استقبال از فضای کشور توسط شرکت های هواپیمایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.