| کد خبر: 223406 |

پروازهای مسافری فرودگاه زنجان از سر گرفته شد

با تلاش استاندار زنجان و مجمع نمایندگان استان، پروازهای مسافری زنجان- مشهد فرودگاه این شهر پس از ۲ سال وقفه، از سر گرفته شد.

تین نیوز

 مدیر فرودگاه زنجان، روز یکشنبه پس از اعزام مسافران حرم رضوی از این فرودگاه با اظهار امیدواری به تداوم پروازهای مسیر زنجان – مشهد، پرواز را یک مسئله ۲ طرفه عنوان کرد و افزود: ادامه پروازها در هر مسیر منوط به استقبال مسافران است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد قاسمی با بیان اینکه بیشتر فرودگاه های هواپیمایی کشور خصوصی هستند، خاطرنشان کرد: حتی شرکت های هواپیمایی دولتی هم به صورت درآمد هزینه، فعالیت می کنند و اگر صرفه اقتصادی و منفعتی، داشته باشند و زیان‌ده نباشند، پروازهای آنها برقرار خواهد بود.

 وی گفت: اگر یک شرکت هواپیمایی به صورت حداقلی منفعت کند، پرواز ادامه خواهد داشت و اینگونه نیست که شرکت هواپیمایی هم مثل برخی از صنوف، نگاه سودآوری داشته باشند و فقط مسیرهای سودآور خارجی را در برنامه پرواز خود  تعریف کنند.

مدیر فرودگاه زنجان، اظهار داشت: در صورت استقبال و تداوم پروازها در طول سال به صورت میانگین و سود حداقلی را برای آن شرکت هواپیمایی داشته باشد، پروازها به صورت دائمی خواهد بود.

قاسمی با اشاره به برنامه پرواز مسیر زنجان- مشهد هم گفت: این پرواز در هفته ۲ بار و در روزهای یکشنبه و چهارشنبه، ساعت ۸ صبح از مشهد به زنجان و در ساعت ۱۱ همان روز از زنجان به مشهد خواهد بود تا زائران امام رضا (ع) به طور مستقیم از زنجان به مشهد پرواز داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پرواز مسیر زنجان - مشهد را  ۲سال پیش در همین ایام داشتیم، اظهار داشت: این پرواز در ۲ سال قبل، با ظرفیت بیشتری دایر بود که به خاطر عدم استقبال مناسب مردم، پروازهای مربوطه از سوی شرکت هواپیمایی تعطیل شد.

 مدیر فرودگاه زنجان، علت تعطیلی پرواز را خالی ماندن تعدادی از صندلی‌های هواپیما با ظرفیت بالاتر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه، چند شرکت هواپیمایی،  هواپیماهایی با بدنه و ظرفیت پایین تر، وارد سیستم حمل و نقل هوایی کشور کردند که برای فرودگاه هایی مانند زنجان مناسب تر است.

قاسمی  با بیان اینکه، ظرفیت هواپیمای قبلی پرواز زنجان- مشهد، ۱۶۰ نفر بود، اظهار داشت: پروازی که از امروز در این مسیر برقرار شد، با ظرفیت ۵۰ نفر است.

 به دنبال برقراری پروازهای کیش و ترکیه هستیم

 وی در ادامه  از پیگیری های استاندار و  مجمع نمایندگان استان، برای برقراری مسیر پرواز های کیش و ترکیه خبر داد  گفت: قطعا در این مسیرها هم استقبال بیشتر خواهد بود که به تداوم پرواز ها از فرودگاه زنجان، کمک می کند.

 این مسوول با تاکید بر اینکه برقراری پرواز در مسیر زنجان- ترکیه و بر عکس، هم با توجه به تبادلات تجاری و اقتصادی استان زنجان با این کشور و استقبال اتاق بازرگانی و سازمان صمت استان به خاطر سهولت کار تجار، بر رونق پروازهای این مسیر خواهد افزود، تصریح کرد: امیدواریم با جدیت بیشتر مسئولان، پروازهای این مسیر هم برقرار شود که قطعا هم برای سرمایه‌گذاری و هم برای صنایع و تجار خاص استان که  مشتاق تبادل تجاری اقتصادی با کشور ترکیه هستند مفید خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.