| کد خبر: 221180 |

جدول تعرفه مستقل برای هوانوردی عمومی تدوین می شود

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از موافقت دولت برای اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون وصول بخشی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین خبر داد.

تین نیوز

 مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از موافقت دولت برای اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون وصول بخشی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سیاوش امیرمکری اظهار کرد: به دنبال این موافقت، تعرفه ها در بخش هوانوردی عمومی در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از 75 تا 90 درصد تعدیل و هواپیماهای آموزشی از معافیت 50 درصدی در پروازهای ناوبری برخوردار خواهند شد.

وی افزود: هیئت وزیران با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اصلاح «آیین نامه اجرایی ماده (63) قانون وصول بخشی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین» موضوع تعرفه خدمات در پاویون، تعرفه های خدمات ناوبری و فرودگاهی موافقت کرد.

وی تصریح کرد: هدف از ارائه پیشنهاد مذکور افزایش سطح رقابت پذیری خطوط هوایی کشور با سایر خطوط هوایی منطقه و همچنین تثبیت جایگاه راهبردی هوایی کشور برای شرکت های هواپیمایی بین المللی و به تبع آن ایجاد و افزایش درآمدهای پایدار برای صنعت هوانوردی کشور است.

به گفته امیرمکری یکی از نکات مهم در این اصلاحیه توجه ویژه به برنامه توسعه هوانوردی عمومی است و برای اولین بار در تاریخ صنعت هواپیمایی کشور است که به هوانوردی عمومی هویت حقوقی و مستقل داده شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: شفاف سازی تعاریف هواپیما و هوانوردی عمومی در راستای مفهوم یکسان از عبارات مذکور، تفکیک جدول عوارض ناوبری و فرودگاهی به دو جدول جداگانه مربوط به هواپیماهای با تناژ بیشتر و کمتر از 9000 کیلوگرم و نحوه محاسبه آنها در راستای حمایت از توسعه هوانوردی عمومی، افزایش درآمدهای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، منطقی کردن گروه بندی فرودگاه ها با لحاظ ترافیک و حجم مسافری آنها به منظور رونق و توسعه پرواز فرودگاه های کم ترافیک و مناطق کمتر توسعه یافته کشور از جمله قابلیت‌های آیین‌نامه اجرایی مصوب است.

امیرمکری همچنین امکان کاهش یا افزایش تعرفه های ناوبری و فرودگاهی تا سقف 50 درصد با تصویب هیئت مدیره شرکت به منظور رسیدن به رونق و توسعه حمل و نقل هوایی، ایجاد و حفظ شرایط رقابتی، عکس العمل سریع به تغییرات بازار، افزایش درآمد، کاهش بوروکراسی اداری، توسعه بازار هدف (پروازهای عبوری و پروازهای بین المللی) و... را از دیگر مزیت‌های این آیین‌نامه اعلام کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.