| کد خبر: 218465 |

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد:

◄ فرودگاه مهرآباد با مشکلات جدی منابع مالی روبه‌رو است/ایرلاین‌ها همچنان بدهکارند

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد عنوان کرده است این فرودگاه با مشکلات جدی کمبود منابع مواجه شده است از همین رو شرکت های هواپیمایی باید اقدام به پرداخت بدهی های خود کنند.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد عنوان کرده است این فرودگاه با مشکلات جدی کمبود منابع مواجه شده است از همین رو شرکت های هواپیمایی باید اقدام به پرداخت بدهی های خود کنند.

به گزارش تین نیوز، ابراهیم مرادی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های انجام شده تا سال 2020 در جهان شاهد کاهش 97 میلیارد دلاری (57 درصدی) درآمد فرودگاهی خواهیم بود به خبرگزاری فارس گفته است: پیش بینی می شود تا پایان سال 2020 شاهد کاهش 47 درصدی تعداد مسافران فرودگاه های کشور باشیم.

وی افزود: مهرآباد در حال حاضر با کمبود شدید منابع مواجه است و چنانچه شرکت های هواپیمایی داخلی دریافت کننده تسهیلات دولتی، سهمی از  کمک های دریافتی را به پرداخت بدهی های خود به فرودگاه بین المللی مهرآباد اختصاص ندهند، همه پروژه های توسعه فرودگاه که با مشکل جدی کمبود منابع در حال حاضر مواجه هستند، متوقف خواهد شد.

مرادی بیان کرد: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه بین المللی مهرآباد  شرکتی درآمد-هزینه است واز منابع دولتی بهره نمی گیرد، در مقابل شرکت های هواپیمایی از تسهیلات مناسبی در دوران شیوع کرونا بهره گرفته اند بنابراین  قاعدتا تنها راهکار مناسب برای ادامه ارائه خدمات به این شرکت ها پرداخت دیون و بدهی های خود به فرودگاه بین المللی مهرآباد از محل همین تسهیلات و کمک های دولتی است.

وی افزود: از ابتدای اسفند ماه سال 98 تا کنون به دلیل شرایط اضطراری ناشی از شیوع بیماری کرونا فرودگاه بین المللی مهرآباد بر اساس مصوبات هیئت مدیره و هیئت تشخیص شرکت فرودگاه ها حداکثر همکاری را با شرکای اقتصادی خود به عمل آورده و در چندین نوبت از اجرا گذاشتن چک های بدهی شرکت ها خودداری کرده است اما اکنون و با گذشت بیش از 8 ماه از شرایط پیش گفته، فرودگاه با مشکلات جدی کمبود منابع مواجه شده است و انتظار می رود که مدیران و مسئولان شرکت های هواپیمایی نیز شرایط بزرگترین فرودگاه کشور را درک کرده و بخشی از بدهی های خود به این فرودگاه را پرداخت کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.