| کد خبر: 209124 |

توسعه ترمینال داخلی؛ مهم‌ترین پروژه سال ۹۸ فرودگاه بیرجند

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی، تصویب و شروع پروژه طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه بیرجند را از مهم‌ترین اقدامات این فرودگاه در سال ۹۸ خواند.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی، تصویب و شروع پروژه طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه بیرجند را از مهم‌ترین اقدامات این فرودگاه در سال ۹۸ خواند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، عظیم طهماسبی با بیان اینکه فرودگاه بیرجند در شمال‌شرق این شهر قرار گرفته است و تنها فرودگاه تجاری استان خراسان جنوبی محسوب می‌شود، گفت: این فرودگاه از سال ۱۳۱۲ به‌عنوان سومین فرودگاه کشور به دلیل موقعیت راهبردی و مهم شهر بیرجند در شرق کشور در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار تاسیس شد. اکنون فرودگاه بیرجند دارای دو باند پروازی، سیستم‌های ناوبری NDB، VOR و DME ، روشنایی باند، PAPI و SALS است که به پروازها سرویس تقرب نیز ارایه می‌کند. فرودگاه دارای سطح ایمنی و آتش‌نشانی ۶ است که می‌تواند به سطح ۷ و ۸ نیز ارتقا یابد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در بیان ضرورت‌های فعالیت فرودگاه بیرجند گفت: با توجه به فاصله شهرستان بیرجند نسبت به پایتخت، زلزله‌خیز بودن استان خراسان جنوبی، قرارگیری استان در مسیر جاده ابریشم و در همسایگی کشور افغانستان، همچنین گسترش و توسعه صنایع مهم کشاورزی، صنعتی، فرهنگی، علمی، تاریخی، نظامی استان و نیز ایجاد مسیر هوایی با کشورهای همسایه و انجام پروازهای زیارتی از جمله حج تمتع، عمره و عتبات، فرودگاه بیرجند دارای نقش مهمی در توسعه و پیشرفت استان خراسان جنوبی است.

وی در ادامه به برخی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در فرودگاه بیرجند در سال گذشته پرداخت و عنوان کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به تصویب و شروع پروژه طرح توسعه ترمینال داخلی به مساحت چهار هزار و ۱۵۰ مترمربع، افزایش پروازهای فرودگاه‌های استان در برنامه زمستانی از ۱۸ پرواز به ۲۸ پرواز هفتگی، بهره‌برداری از ساختمان جدید RCAG ارتفاعات تقی‌قنبر بیرجند، بهره‌برداری از خودرو کفساز ایمنی زمینی فرودگاه بیرجند، اجرای سردرب فرودگاه، احداث سایبان پارکینگ خودروها و تغییر نام فرودگاه به نام سردار شهید کاوه اشاره کرد.

وی در پایان عنوان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن سال گذشته ۴۹۰ پرواز ورودی و ۴۹۰ پرواز خروجی در فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی انجام شده که طی آن ۴۳ هزار و ۴۰۲ مسافر ورودی و ۴۴ هزار و ۲۷۸ مسافر خروجی جابه جا شده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.