| کد خبر: 195405 |

◄ فرودگاه پیام به دنبال واگذاری حوزه هوانوردی به شرکت فرودگاه‌ها

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد: فرودگاه پیام به دنبال این است که حوزه هوانوردی خود را به این شرکت واگذار کند.

تین نیوز

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد: فرودگاه پیام به دنبال این است که حوزه هوانوردی خود را به این شرکت واگذار کند.

محمد امیرانی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه بیشترین درآمد شرکت فرودگاه‌ها از عوارض پروازهای عبوری است، بیان کرد: بیشترین پروازهای عبوری از آسمان ایران متعلق به قطر ایرویز، امارات و شرکت‌های هواپیمایی ترکیه است.

او در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا فرودگاه پیام خدمات ناوبری خود را پس از حادثه‌ای که در سال گذشته رخ داد از شرکت فرودگاه‌ها می‌گیرد، توضیح داد: خیر، فرودگاه‌هایی که ارائه سرویس در فضای golf (فضای هدایت شده در محدوده فرودگاه) می‌دهند بر اساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری می‌توانند به شرکت‌هایی واگذار شوند که مورد تائید سازمان هستند اما اگر فضای فرودگاه دلتا باشد الزام بر این است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ارائه سرویس دهد.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در توضیح این مسئله که بعد از سقوط هواپیمای ارتش در فرودگاه فتح عنوان‌شده که فرودگاه پیام از لحاظ ناوبری وضعیتی مطلوبی ندارد، عنوان کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم آن سانحه هیچ ارتباطی با وضعیت ارائه سرویس فرودگاه پیام نداشت و کاملاً بر اساس یک اشتباه این سانحه رخ داد، اما در دنیا معمولاً برای فرودگاه‌هایی که نزدیک هم هستند یک دستورالعمل‌هایی تعیین می‌کنند تا خطاها را به حداقل برساند.

امیرانی ابراز کرد: فرودگاه پیام به دنبال این است که بحث هوانوردی خود را به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار کند اما ما برای اینکه این حوزه را تحت پوشش خود درآوریم یکسری الزامات داریم که باید زیرساخت‌های این فرودگاه به حداقل برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.