| کد خبر: 188460 |

◄ تسهیل کار مسافران و ایرلاین‎ها با بهره‎برداری از پل‎های هوایی فرودگاه‎ها

مدیرکل تجهیزات و سامانه‎های فرودگاهی گفت: بهره‎برداری از پل های هوایی (Airbridge) در فرودگاه‎ها با وجود صرف هزینه‎های بالا باعث تسهیل در روند مسافرگیری هواپیماها و کاهش هزینه‎های خدمات هوایی و همچنین درآمدزایی برای شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران می‎شود.

تین نیوز

مدیرکل تجهیزات و سامانه‎های فرودگاهی گفت: بهره‎برداری از پل های هوایی (Airbridge) در فرودگاه‎ها با وجود صرف هزینه‎های بالا باعث تسهیل در روند مسافرگیری هواپیماها و کاهش هزینه‎های خدمات هوایی و همچنین درآمدزایی برای شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران می‎شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، عباس وفائی گفت: اخیرا دو پل هوایی از 12 پل در دست اجرا در فرودگاه بین‎المللی بندرعباس که پیش از این در سفر وزیر راه و شهرسازی افتتاح شده بود، پس از انجام بهره‎برداری آزمایشی و رفع معایب جزئی و تنظیمات نهایی آن، 21 اردیبهشت عملیاتی شد. همچنین با توجه به اینکه هندلینگ‎کنندگان فعال در این فرودگاه درصدد تهیه پوش‎بک‎های لازم برای حمل هواپیماهای سنگین مانند بوئینگ 747 هستند، با پهلو گرفتن این هواپیماها به زودی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از پل‎های هوایی در جهان مرسوم است و مزایای زیادی دارد، گفت: ایجاد رضایت در مسافران و سرعت بالا در مسافرگیری و تخلیه هواپیماها، عدم نیاز به استفاده از اتوبوس و دیگر تجهیزات لازم (مانند GPU از ایرکاندیشن PCA) که باید به زیر هواپیما می‎رفتند و افزایش سرعت در آمادگی هواپیما برای پرواز، کمک زیادی به ایرلاین‎ها و هندلینگ‎کنندگان می‎کند و از سویی هم موجب درآمدزایی برای شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران خواهد شد.

وفائی در مورد ادامه روند نصب پل‎های هوایی در فرودگاه‎های کشور گفت: اکنون دو دستگاه پل نیز در فرودگاه مهرآباد آماده بهره‎برداری است که با توجه به اینکه این پل‎ها در سه محور جلو و عقب، بالا و پایین و چپ و راست حرکت می‎کند نیاز است که زیرسازی لازم در این زمینه انجام شود که اکنون در حال اجراست و پیش‎بینی می‎شود تا یک ماه دیگر این دو پل هم مورد بهره‎برداری قرار بگیرد.

به گفته وی این پل‎ها جزو مدرن ترین پل‎های روز دنیا هستند که چهار دستگاه آن نصب شده و به امید خدا هشت پل دیگر شامل چهار پل در فرودگاه مشهد و چهار پل دیگر در فرودگاه مهرآباد در صورت فراهم شدن شرایط نصب خواهد شد.

مدیرکل تجهیزات و سامانه‎های فرودگاهی در پایان در مورد نصب دو پل دیگر گفت: غیر از 12 پلی که به آن اشاره شد یک پل هوایی دیگر در فرودگاه ارومیه آماده است که با انجام چند کار جزئی قابل بهره‎برداری می‎شود و شرکت هندلینگ آنجا هم باید پوش‎بک‎های لازم برای هواپیماها را تهیه کند. همچنین برای فرودگاه آبادان هم کار مطالعاتی نصب پل هوایی انجام شده است و با توجه به امکان انجام این کار، فراخوان آن را منتشر خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.