| کد خبر: 188137 |

آغاز بهره‌برداری از پل‌های تلسکوپی فرودگاه بندرعباس

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان از آغاز بهره‌برداری از پل‌های تلسکوپی فرودگاه بندرعباس خبر داد و گفت: توسعه اپرون، به روزرسانی ILS و بهسازی ترمینال این فرودگاه در دستور کار قرار دارد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان از آغاز بهره‌برداری از پل‌های تلسکوپی فرودگاه بندرعباس خبر داد و گفت:  توسعه اپرون، به روزرسانی ILS و بهسازی ترمینال این فرودگاه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود امانی بنی، مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان از آغاز بهره‌برداری از پل‌های تلسکوپی (Airbridge) فرودگاه بندرعباس خبر داد و گفت: این پل‌ها پیش از آغاز سال جدید در سفر وزیر راه و شهرسازی به افتتاح رسیده بود، اما آغاز بهره‌برداری از آن‌ها به علت نیاز به تامین تجهیزات هندلینگ تاکنون به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت هندلینگ سامان استفاده از این پل‌ها را آغاز کرده و ایران‌ایر نیز در روزهای آینده استفاده از آن‌ها را شروع خواهد کرد.

امانی بنی در توضیح ضرورت استفاده از پل تلسکوپی در فرودگاه گفت: رفاه حال مسافران، تسریع در سوار و پیاده شدن به هواپیما و ارتقای ضریب ایمنی مهم‌ترین دلایل استفاده از پل‌های تلسکوپی است. با استفاده از این پل‌ها تردد خودروها در فرودگاه به حداقل رسیده و مسافران نیز ناچار نیستند در هوای گرم بندرعباس، برای ورود به ترمینال در فضای آزاد تردد کنند.

وی افزود: با توجه به ارتفاع بلند این پل‌ها، هواپیماهایی که بزرگتر از فوکر ۱۰۰ هستند می‌توانند از آن استفاده کنند و فعلا برنامه‌ای برای استفاده هواپیماهای ATR و فوکر ۱۰۰ از پل‌های تلسکوپی وجود ندارد.

برنامه‌های توسعه‌ای فرودگاه‌های هرمزگان

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان در ادامه به سایر برنامه‌های توسعه‌ای فرودگاه‌های این استان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: توسعه اپرون فرودگاه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرودگاه بندرعباس در سال ۹۸ است. اکنون قرارداد این طرح منعقد و عملیات آن آغاز شده است. با توسعه اپرون تعداد استندها از ۸ به ۱۰ و تعداد تاکسی‌وی‌ها از ۲ به ۳ ارتقا خواهد یافت.

وی ادامه داد: برنامه دیگر، بهسازی ترمینال یک فرودگاه است که از آن برای پروازهای خارجی استفاده می‌شود. این برنامه با مساعد شدن هوا آغاز شده و تعویض بدنه، سقف و کف ترمینال را شامل می‌شود.

امانی نبی به روز رسانی سامانه کمک ناوبری فرودگاه بندرعباس را از دیگر برنامه‌های سال ۹۸ این اداره کل دانست و گفت: شرکت فرودگاه‌ها برنامه دارد تا تمام دستگاه‌های کمک ناوبری کشور را به روزرسانی کند و این اتفاق در سال ۹۸ برای فرودگاه بندرعباس خواهد افتاد.

وی افزود: در نیمه اول سال ۹۸، عملیات نصب و بهره‌برداری سامانه کمک ناوبری DVOR/DME در فرودگاه‌های بندرلنگه و ابوموسی به اتمام می‌رسد. این عملیات در حال حاضر در فرودگاه بندر لنگه ۸۰ درصد و در فرودگاه ابوموسی ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مدیر فرودگاهی با اشاره به اینکه احداث ساختمان جدید ایمنی زمینی فرودگاه بندر لنگه، با توجه به فرسودگی و ظرفیت پایین ساختمان قبلی در سال ۹۸ آغاز شده است، گفت: دیوارکشی فرودگاه‌های میناب، پارسیان و بستک نیز به منظور نگهداشت فرودگاه‌ها برای شرایط اضطراری و امداد و نجات در دست اقدام است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.