| کد خبر: 184790 |

◄ امدادرسانی دستگاه‌های استان گلستان به فرودگاه گرگان

در پی ورود سیلاب به اراضی فرودگاه گرگان، دستگاههای اجرایی استان با تمامی امکانات موجود به یاری فرودگاه آمدند.

تین نیوز

در پی ورود سیلاب به اراضی فرودگاه گرگان، دستگاههای اجرایی استان با تمامی امکانات موجود به یاری فرودگاه آمدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاههای استان گلستان؛ به دنبال وقوع سیل در استان گلستان و گرفتار شدن چندین شهر استان در سیل و شروع فعالیت سامانه بارشی جدید در استان، تلاش ها برای امدادرسانی به مردم سیل زده گلستان شتاب بیشتری گرفت.

در این میان ورود سیلاب به اراضی فرودگاه گرگان که خود به عنوان پایگاه امداد و نجات هوایی و پشتیبانی در عملیات امدادرسانی مورد استفاده قرار می گیرد، موجب نگرانی مقامات استان شده و تمام نیروها و امکانات در دسترس را به سوی فرودگاه گسیل داشته است. با این همه ورود سیلاب و آب گرفتگی اراضی فرودگاه گرگان تاثیری بر ایمنی پروازهای امدادی و مسافری نداشته است.

در حال حاضر نیز فرودگاه گرگان کاملاً عملیاتی بوده و نه تنها مشکلی در اعزام و پذیرش پروازها نداشته بلکه خود به عنوان یکی از پایگاه های اصلی امداد و نجات هوایی در خدمت مردم استان بوده و در چهار روز گذشته، تنها در بخش امدادرسانی به مردم سیل زده استان، به بیش از 350 پرواز امداد و نجات سرویس پروازی ارائه کرده است .

در راستای کنترل و پیشگیری از تشدید آب گرفتگی اراضی، از ابتدای ورود سیلاب به اراضی فرودگاه، بازدیدهای میدانی و جلسات کارشناسی متعدد در فرودگاه برگزار شد و با تمهیدات اتخاذ شده و با استفاده از نیرو و توان داخلی و کمک سایر دستگاههای استان تا حد ممکن مسیر ورود سیلاب به فرودگاه کنترل و مدیریت شد. امّا پس از گذشت چند روز از آب گرفتگی اراضی فرودگاهی و با توجه به افزایش حجم آب ورودی به فرودگاه، مدیرکل و مسئولین اداره کل فرودگاههای استان درخواست همکاری بیشتر از مسئولین استانی داشتند که با همکاری و حضور تمام قد دستگاههای دخیل، تا این لحظه جریان آب ورودی به خوبی کنترل و مدیریت شده است.

میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان، فرماندار و شهردار گرگان، مدیر کل مدیریت بحران، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و سایر اعضاء شورای حمل و نقل با رصد وضعیت لحظه به لحظه فرودگاه و ارسال تجهیزات و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین موجود تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته اند تا فرودگاه را از بحران سیلاب رهایی بخشند.

به همین منظور ؛ صبح امروز سیفی مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان و دبیر شورای تامین در فرودگاه حاضر شد و در جریان وضعیت فعلی فرودگاه قرار گرفت. پس از آن مقبلی معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و مدیران استانی این سازمان در بازدید از فرودگاه، راههای جلوگیری از ورود و پیشروی سیلاب در اراضی فرودگاه را بررسی و دستورات لازم به مجموعه تحت الامر خود ارائه کردند .

لازم به ذکر است؛ ورود سیلاب و آب گرفتگی اراضی فرودگاه گرگان، در بخشی از اراضی ضلع شمال غربی فرودگاه بوده و همانگونه که قبلا در خبرها اعلام شد فرودگاه گرگان مشکلی در اعزام و پذیرش پروازها نداشته و عملیاتی است .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.