| کد خبر: 184674 |

◄ فرودگاه گرگان باز است

مدیرکل فرودگاه‎های استان گلستان از عملیاتی و فعال بودن فرودگاه گرگان با وجود سیل‎زدگی و آبگرفتگی بخشی از اراضی این فرودگاه خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‎های استان گلستان از عملیاتی و فعال بودن فرودگاه گرگان با وجود سیل‎زدگی و آبگرفتگی بخشی از اراضی این فرودگاه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رامین آذری با اشاره به انجام بیش از 102 پرواز امدادی و 14 پرواز مسافری طی امروز در فرودگاه گرگان پس از وقوع سیل شدید در این استان گفت: مسافران به هیچ عنوان نگران نباشند چراکه بخش اصلی باند و ابنیه و ترمینال‎ مسافری فرودگاه به طور کامل از خطر سیل دور و با تمام امکانات آماده خدمت‎رسانی و اعزام و پذیرش هستند.

وی با تاکید بر اینکه راه‎های دسترسی به فرودگاه بویژه از شهر گرگان کاملا باز و بدون خطر است، گفت: این موضوع باعث شده است که تردد برای مسافران و نیروهای امدادی بدون مشکل برقرار باشد و فرودگاه بتواند به صورت مطلوب خدمات خود را به شرکت‎های هواپیمایی، مسافران و نهادها و ارگان‎های امدادی ارائه دهد.

وی در مورد آبگرفتکی بخشی از اراضی انتهای باند فرودگاه گفت: این بخش به شهر آق قلا که عمده سیل در آن جاری شده، نزدیک است و در این منطقه حجم عظیمی از آب با ارتفاعی در حدود دو متر و در وسعت چند کیلومتری به راه افتاده که باعث شده است بخشی از چراغ‎های اپروچ و سامانه کمک ناوبری DVOR در محاصره آب قرار گیرد.

مدیرکل فرودگاه‎های استان گلستان ادامه داد: ما تمام کارهایی که به عنوان فرودگاه می‎توانستیم انجام دهیم را انجام داده‎ایم و برای جلوگیری از تخریب و به خطر افتادن این سامانه‎های حساس ارکان‎های استانی در حال تلاش هستند و قول مساعد داده‎اند.

آذری ادامه داد: در این زمینه باید دو کار توسط اداره کل مدیریت بحران استان، آب منطقه‎ای استان و دیگر دست‎اندرکاران انجام شود یکی اینکه حجم آب ورودی به منطقه کاهش یابد و دوم سرعت تخلیه آب از منطقه افزایش یابد.

وی در پایان ضمن تاکید دوباره بر اینکه این آبگرفتگی تاثیری بر ایمنی پروازهای امدادی و مسافری ندارد، ابراز امیدواری کرد تا با تلاش مسئولان استان شرایط طوری پیش رود که تا 24 ساعت آینده این فرودگاه بتواند دو سامانه کمک ناوبری مذکور را از خطر آسیب‎های جدی حفظ کند تا اندک اندک با فروکش کردن آب شرایط به حالت عادی باز گردد.

یادآور می شود؛ از ابتدای زمان وقوع سیل در فرودگاه گرگان بیش از ۳۰۰ پرواز امدادرسانی انجام شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.