| کد خبر: 178942 |

◄ تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تسریع اجرای پروژه ترمینال خارجی فرودگاه شیراز

وزیر راه و شهرسازی بر تسریع اجرای پروژه ترمینال خارجی فرودگاه شیراز تاکید داشت.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‎های استان فارس گفت: وزیر راه و شهرسازی طی حضور خود در فرودگاه شیراز بر تسریع اجرای پروژه‎های این فرودگاه به‌ویژه ترمینال خارجی آن تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رضا بدیعی‎فرد با اشاره به این‌که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، صبح امروز، سه‌شنبه 20 آذر، در این فرودگاه حضور یافت، گفت: وزیر محترم که به دلیل بازدید از پروژه توسعه حرم شاه‌چراغ به شیراز سفرکرده است صبح امروز وارد این فرودگاه شد و طی زمان حضور خود در فرودگاه جویای روند پروژه‎های در حال اجرای فرودگاه شیراز شدند که گزارش کاملی به وی ارائه شد.

وی با اشاره به تاکید اسلامی بر انجام به موقع پروژه‎ها افزود: بیش‌تر پروژه‎های این فرودگاه به پایان رسیده‎اند و در حال بهره‎برداری از آن‌ها هستیم. اکنون مهم‌ترین پروژه ما ساخت ترمینال خارجی است که نمای شمالی، شرقی و غربی آن به اتمام رسیده و نمای جنوبی و هم‌چنین لایه چهارم سقف آن در حال نصب است و محوطه‎سازی سمت ایرساید نیز در حال اجراست.

وی با اشاره به این‌که مناقصه بهسازی فرودگاه شیراز نیز برگزارشده است و در مرحله بازگشایی پاکت‎ها قرار دارد، گفت: به منظور تمدید گواهینامه فرودگاهی، در حال رفع ایرادات مطرح‌شده در ممیزی هستیم و در این زمینه خط‎کشی سطوح پروازی و جابه‌جایی چراغ‎های روشنایی سطوح پروازی باند 29 چپ و یکسری امور ایمنی را در دستور کارداریم.

بدیعی‌فرد گفت: به منظور رفع یافته‌های ایمنی و یکنواختی موقعیت چراغ‌های باند 29 چپ مطابق با استاندارد ICAS114 عملیات اجرای کرگیری و جابه‌جایی انجام می‌شود. با اجرای این عملیات تعداد 170 عدد چراغ باند جابه‌جا و طبق استاندارد مربوطه نصب خواهد شد.

وی اضافه کرد: این پروژه با همکاری کارشناسان اداره‌کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و کارکنان اداره فنی و مهندسی فرودگاه شیراز در مدت زمان 10 روز انجام می‌شود.

بدیعی‌فرد هم‌چنین در مورد تکمیل پروژه فاضلاب این فرودگاه گفت: این پروژه در قالب شبکه‎ای به طول سه کیلومتر اجرا و به فاضلاب شهری متصل شده است و ضمن اتمام ساخت ایستگاه پمپاژ و برق‎رسانی اکنون در فاز اتصال انشعابات قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.