| کد خبر: 178423 |

◄ بومی‌سازی در صنعت هوانوردی نیازمند ریسک است/تمام ریسک‌های مالی و حقوقی می‌پذیریم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که ما حاضریم تمام ریسک‌های مالی و حقوقی قراردادهای بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و دانشگاه و شرکت‌های خصوصی را بپذیریم، گفت: بومی‌سازی در صنعت هوانوردی نیازمند ریسک‌کردن است.

تین نیوز

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که ما حاضریم تمام ریسک‌های مالی و حقوقی قراردادهای بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و دانشگاه و شرکت‌ها را بپذیریم، گفت: بومی‌سازی در صنعت هوانوردی نیازمند ریسک کردن است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سورنا ستاری در مراسم آغاز بومی‌سازی زیرساخت‌های ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: ما در صنعت هوانوردی صاحب تجهیزاتی هستیم که تمام آن تجهیزات، طراحی، ساخت آن در خارج از کشور انجام می‌گیرد از همین‌رو بومی‌سازی زیرساخت‌های تجهیزات ناوبری یک اتفاق بسیار بزرگ به شمار می‌رود.

وی در ادامه رعایت استانداردسازی بین‌المللی در صنعت هوانوردی داخلی بسیار ریسک‌پذیر دانست و گفت: بخش خصوصی  توانست در حوزه صنعت هوایی، به‌خوبی وارد شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر این مسئله که بومی‌سازی در صنعت هوانوردی انجام نمی‌گیرد مگر این‌که ریسک‌ها پذیرفته شود، عنوان کرد: ما در معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری این آمادگی را داریم که ضمانت‌ها و ریسک‌های طرف مقابل در قراردادها و حتی مالی را بپذیریم.

ستاری به نحوه تعامل بین دانشگاه و صنعت اشاره کرد و گفت: ما دانشگاهی داریم که عنوان می‌کند ما ظرفیت ساخت فلان سیستم را دارد اما هیچ شرکتی آن را از ما نمی‌پذیرد و در مقابل شرکت‌ها عنوان می‌کنند که دانشگاه پای قرارداد خود نمی‌ایستد؛ از همین‌رو لازم است که مسئولیت‌ها دوطرفه پذیرفته شود.

او با بیان این‌که شرکت فرودگاه قدم بسیار بزرگی برای بومی‌سازی با همکاری دانشگاه‌ها برداشته است، اظهار کرد: بنده مطلع هستم که به چه میزان سخت است که یک سیستم راضی شود که این کار را به شرکت‌های داخلی بدهد اما شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران این گام بزرگ را برداشت از همین‌رو امیدواریم شرکت‌های داخلی هم به‌خوبی بتوانند مسئولیت خود را به اجرا برسانند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این‌که تأکید و اصرار داریم قراردادها در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شوند، ابراز کرد: لازم است در این قرارداد دو طرف پای مسئولیت‌های خود بایستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.