| کد خبر: 177683 |

◄ شرکت فرودگاه‎ها رتبه نخست ارزیابی سازمان‎های وابسته وزارت راه

شرکت فرودگاه‎ها رتبه نخست ارزیابی سازمان‎های وابسته وزارت راه و شهرسازی شد.

تین نیوز

پس از بررسی‎های سازمان اداری استخدامی کشور از طریق سامانه جامع نظام مدیریت عملکرد دولت و همچنین سوابق گزارش‎های ادواری، شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران امتیاز برترین مجموعه وزارت راه و شهرسازی در سال 96 را کسب کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، طبق اعلام سازمان اداری استخدامی کشور، شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در سطح سازمان‎های وابسته با کسب امتیاز 1496.24 و تحقق 74.81 درصدی شاخص‎های عملکرد مورد ارزیابی توانسته است در صدر سازمان‎های وابسته وزارتخانه متبوع خود قرار گیرد و شرکت بازآفرینی شهری ایران و ستاد وزارت راه و شهرسازی نیز در رتبه‎های دوم و سوم قرارگرفته‌اند.

براساس آمار اعلام‌شده، شرکت فرودگاه‎ها در شاخص‎های عمومی با کسب امتیاز 511.64 نسبت به سال 95 رشد 30.93 درصد داشته و در شاخص‎های اختصاصی با کسب امتیاز 984.60 نسبت به سال 95، رشد 30.20 درصدی داشته است که درمجموع در این دو شاخص در سال 96، رشد 35.62 درصدی را نسبت به سال پیش از آن تجربه کرده است.

این ارزیابی در سه بخش الف: ماموریت‎های اصلی در قالب شاخص‎های اختصاصی، ب: میزان درصد تحقق برنامه جامع اصلاح نظام اداری در قالب شاخص‎های عمومی و ج: امتیاز و سطوح سازمان‎های وابسته انجام‌شده است که در بخش ماموریت‎های اصلی هوایی، 95.59 درصد از ماموریت‎ها با موفقیت انجام‌شده است.

همچنین در بخش تحقق برنامه جامع اصلاح نظام اداری شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در شاخص اصلاح ساختار سازمانی 54.73 درصد، شاخص توسعه دولت الکترونیک 71.65 درصد، شاخص مدیریت سرمایه انسانی 45.88 درصد، شاخص شفافیت و مدیریت مالی 23.33 درصد، شاخص بهبود فضای کسب‌وکار و ارتقای بهره‎وری 73.40 درصد، شاخص ارتقای سلامت اداری، مسئولیت‎پذیری و پاسخگویی 49.22 درصد و شاخص استقرار نظام مدیریت عملکرد 30.80 درصد را محقق ساخته است.

در بحث امتیاز و سطوح سازمان‎های وابسته نیز این شرکت همان‌طور که آورده شد، امتیاز 1496.24 و 74.81 درصد تحقق و رتبه نخست را کسب کرده است.

این ارزیابی‎ها به‌منظور استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در دستگاه‎های اجرایی کشور موضوع فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و به‌منظور آگاهی از میزان موفقیت دستگاه‎ها در اجرای برنامه‎ها و اهداف کمی اصلاح نظام اداری و اهداف تخصصی در قالب شاخص‎های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد و همچنین استفاده از نتایج آن در راستای بهبود عملکرد در سطوح مختلف نظام‎مند کردن فعالیت‎ها و اقدامات، تصحیح اهداف، سیاست‎ها، وظایف و برنامه‎ها به‌صورت سالانه انجام می‎شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.