| کد خبر: 128226 |

خیابان‌های ایلام جوابگویی حجم تردد خودروها نیست

تین نیوز

تین‌نیوز| رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: ایلام تنها مرکز استانی در کشور است که فاقد تجهیزات نوین و دستگاه‌های ثبت تخلف راهنمایی و رانندگی است .

 

به گزارش ایسنا، سرهنگ «محسن ناصری» منطقه ایلام، اظهار کرد: اکتفا کردن به حضور نیروی انسانی در برخورد با جرائم راهنمایی و رانندگی دیگر امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان 24 ساعته پلیس را در معابر برای مقابله با تخلفات به‌کارگیری کرد .

 

وی افزود: تمامی مراکز استان‌های کشور هم‌اکنون به سیستم‌ها و دوربین‌های ثبت تخلف متصل شده و در شبانه‌روز در معابر و تقاطع‌های مختلف می‌توان اطلاعات مورد نیاز را از نحوه تردد خودروها اخذ کرد ولی در شهر ایلام تاکنون این امکان میسر نشده است .

 

رئیس پلیس راهور استان ایلام یادآور شد: بر اساس قانون وظیفه تامین این تجهیزات و امکانات بر عهده شهرداری هاست ولی تاکنون شهرداری ایلام نسبت به تهیه این سیستم‌ها اقدام نکرده که امیدواریم مسئولان این نهاد در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند .

 

ناصری تاکید کرد: با توجه به اینکه معابر و خیابان‌های ایلام جوابگوی این حجم از تردد خودروها را به ‌ویژه در هسته مرکزی شهر ندارند، روز به روز شاهد افزایش بار ترافیکی در قسمت‌های مرکزی شهر ایلام هستیم .

 

وی افزود: بیشتر بانک ها، مراکز تجاری، بیمارستان حضرت امام (ره) به عنوان بزرگ‌ترین مرکز درمانی استان و مراکز عرضه میوه و تره بار هم‌اکنون در هسته مرکزی شهر ایلام قرارگرفته‌اند که همین عوامل برافزایش بار ترافیکی در این محدوده دامن زده است، ضمن اینکه نبود پارکینگ نیز از مهم ترین نیازهایی است که در مرکز استان احساس می‌شود .

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: تنها راه کاهش بار ترافیکی این محدوده تمرکززدایی و انتقال مراکز درمانی و بانک ها به حاشیه شهر است تا بتوان تا حدودی از ترافیک این منطقه کاست .

 

ناصری محدوده چهارراه رسالت به سمت خیابان آیت الله حیدری را از دیگر نقاط پر ترافیک شهر ایلام برشمرد و اظهار کرد: احداث روگذر و زیرگذر در این منطقه به سمت خیابان آیت الله حیدری ضروری است .

 

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار و 600 تاکسی در شهر ایلام تردد می‌کنند، تاکید کرد: بخش قابل توجهی از این خودروها در محدوده خیابان‌های سعدی شمالی و جنوبی رفت‌وآمد می‌کنند که نبود توقفگاه مناسب و عرض کم خیابان باعث شده شاهد ترافیک در این منطقه باشیم که لزوم ساماندهی نحوه تردد این تاکسی را دوچندان می‌کنند .

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام با اشاره به اینکه در سال 96 تاکنون جلسه شورای ترافیک برگزار نشده است، ابراز امیدواری کرد با همراهی تمامی ارگان ها و مسئولان ذی‌ربط بتوان راهکارهای اجرایی برای کاهش حجم ترافیک در شهر ایلام اتخاذ کرد

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.