| کد خبر: 176095 |

◄ صدور 484 مجوز پرواز فوق‌العاده برای ایام اربعین حسینی

پروازهای اربعین از امروز آغاز می‌شود.

تین نیوز

پروازهای اربعین از امروز دوم آبان در حالی آغازشده است که تاکنون 484‌مجوز پرواز فوق‌العاده برای شرکت‌های هواپیمایی در ایام اربعین صادرشده است که از این تعداد 397 مجوز به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و 87 مجوز به شرکت هواپیمایی العراقیه اختصاص دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ سازمان هواپیمایی اعلام کرد: با توجه به افزایش پروازهای شرکت‌های هواپیمایی به مقصد کشور عراق در ایام اربعین حسینی و به‌منظور حفظ و ارتقا هر چه بیش‌تر ایمنی زائران کربلای معلی، برنامه ویژه‌ای برای بازرسی از هواپیماهای آماده‌به‌خدمت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و عراقی از تاریخ اول آبان تا 12 آبان در دو فرودگاه امام‌خمینی و شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به‌عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه‌ها اجرا خواهد شد.

بازرسان استاندارد پرواز در قالب پنج تیم بازرسی و در ساعات مختلف شبانه‌روز در این ایام به رعایت الزامات مختلف فنی- عملیاتی از سوی شرکت‌های پروازی هوایی نظارت خواهند کرد بازرسی‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد که موجب تاخیر پروازها نشود این بازرسی‌ها با رویه جدید و مطابق مقرراتی که در اتحادیه اروپا نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد، اجرا می‌شود.

براساس اعلام این سازمان در سامانه حقوق مسافر امکان درخواست شکایت به‌صورت ویژه در خصوص پروازهای اربعین راه‌اندازی شده است و زائران می‌توانند هرگونه تخلف احتمالی را از این طریق اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

در حال حاضر تعداد دفاتر فروش بلیت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی 17 و تعداد دفاتر فروش بلیت شرکت هواپیمایی العراقیه هفت اعلام‌شده هم‌چنین تعداد سایت‌های فروش اینترنتی شرکت العراقیه پنج مرکز و تعداد سایت‌های فروش اینترنتی شرکت‌های ایرانی پنج مرکز تعیین‌شده که بر روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس www.cao.ir در دسترس است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.