| کد خبر: 175629 |

◄ تسهیل تردد کامیون‌های حامل بار موکب‌های اربعین حسینی در مرز مهران

تردد کامیون‌های حامل بار موکب‌های اربعین حسینی در مرز مهران تسهیل و تسریع می‌شود.

تین نیوز

​با هماهنگی بین مقامات ایرانی و عراقی، تردد کامیون‌های حامل بار موکب‌های اربعین حسینی در مرز مهران تسهیل و تسریع می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پی معطلی کامیون‌های حامل با در مرز مهران که در انتظار صدور مجوز از سوی طرف عراقی هستند، امروز طی دیداری بین وزیر کشور عراق و استاندار ایلام در مرز مهران، مقرر شد فرایند عبور کامیون‌ها در این مرز تسهیل و تسریع شود.

براساس این گزارش حجم بالای تقاضای کامیون‌های حامل بار به ویژه کامیون‌های حمل‌کننده تجهیزات و وسایل موردنیاز موکب‌ها برای عبور از مرز مهران که در مقایسه با سایر مرزها به دلیل نزدیکی مسیر به کربلای معلی و رسیدن به آیین باشکوه اربعین سید و سالار شهیدان بیش‌تر مورد تقاضا است، منجر به ایجاد صفوف کامیون‌ها در این نقطه مرزی شده است.

 برمبنای این گزارش تعداد زیادی از کامیون‌ها که برای رساندن وسایل مورد نیاز موکب‌ها روانه مرز شده‌اند، مدارک و مستندات کافی برای ورود به خاک عراق را دارا نیستند که این موضوع به همراه فقدان نیروی انسانی کافی در مرز عراق جهت پذیرش وسایط‌نقلیه، منجر به کندی تردد کامیون‌ها در این نقطه مرزی شده است.

در سمت جمهوری اسلامی ایران و در مرز مهران کلیه تشریفات گمرکی انجام شده و کامیون‌ها در جاده ترانزیت منتظر پذیرش طرف گمرکی هستند که طی نشست مشترک مقامات ایرانی و عراقی، طرف عراقی قول مساعد جهت استقرار نیرو در کم‌ترین زمان ممکن را ارائه کرده است و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی ترافیک این مرز به حالت عادی بازشد.

در سمت ایران و در مرز مهران کلیه تشریفات گمرکی انجام شده و کامیونها در جاده ترانزیت منتظر پذیرش طرف عراقی هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.