| کد خبر: 174815 |

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد

◄ نصب یک رادار با ۷۸۰ هزار یورو سود

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: نصب و راه‌اندازی تمام تجهیزات سامانه رادار فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، صرفه‌جویی ۷۸۰‌هزار یورویی به ارمغان آورد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: نصب و راه‌اندازی تمام تجهیزات سامانه رادار فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، صرفه‌جویی ۷۸۰‌هزار یورویی به ارمغان آورد.

رحمت‌اله مه‌آبادی در گفتگو با هفته‌نامه حمل‌ونقل با بیان این‌که به دنبال توافقات برجام در دولت تدبیر و امید، پس از سال‌ها ورود آخرین سامانه راداری کشور فرانسه به ایران امکان‌پذیر شد، عنوان کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از سامانه راداری در فرودگاه بندرعباس امکان شناسایی، جداسازی، و تسهیل در امور ترافیک هوایی و نشست‌وبرخاست هواپیماها با ضریب بالای ایمنی در شرایط بد جوی در فرودگاه بندرعباس امکان‌پذیر شد.

او افزود: این اقدام، یعنی نصب و راه‌اندازی تمام تجهیزات سامانه رادار فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، علاوه بر این‌که صرفه‌جویی ۷۸۰ هزار یورویی را برای کشورمان به ارمغان آورده، دانش و قدرت علمی و ‌اجرایی متخصصان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را به دنیا نشان داد.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به این سوال که این سامانه رادار در چه زمانی تحویل گرفته شد؟ توضیح داد: پس از تصویب برجام، این رادار تحویل گرفته شد و با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده مجدد، تصمیم گرفته شد مهندسان متخصص و متعهد با ایمان به دانش و توان علمی خود مسئولیت سنگین و خطیر نصب رادار فرودگاه بین‌المللی بندرعباس را بر عهده بگیرند. عملیات اجرایی این رادار توسط متخصصان اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی این شرکت، با تمامی پیچیدگی‌های فنی و ظرافت‌های حوزه هوانوردی صورت گرفت.

مه‌آبادی در خصوص قیمت این سامانه به خبرنگار حمل‌ونقل گفت: این سیستم راداری شامل دو سامانه رادار اولیه و رادار ثانویه است که باقیمت حدود ۷/۷ میلیون یورو از شرکت تالس فرانسه خریداری ‌شده است. هزینه نصب رادار حدود ۷۸۰ هزار یورو بوده که به همین اندازه صرفه‌جویی ارزی شده است.

او به مزایای این سامانه اشاره کرد و افزود: از مزایای نصب این رادار می‌توان به ترمیم پوشش راداری و پشتیبانی رادارهای جنوب کشور، استفاده بهینه و افزایش ضریب ایمنی پروازهای داخلی و بین‌المللی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از طریق شمال کشور به حوزه آتلانتیک، تسهیل در طرح تقرب پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین‌المللی بندرعباس و تسریع در تبادل ترافیک هوایی حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان اشاره کرد.

«متن کامل مصاحبه با مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را می‌توانید در هفته‌نامه حمل‌ونقل بخوانید.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    در فرودگاه تبریز رادارSAR وPAR داشتیم بعداز سال بهره برداری چینی ها که مشغول ترمیم وmodificationاین رادار بودند از کیفیت نگهداری خوب ان اظهار تعجب کردند