| کد خبر: 173104 |

◄ درخشش روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‌ها در سطوح فراسازمانی

اتفاقات خوب اخیر برای روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران نشان‎دهنده موفقیت و درخشش این واحد در سطوح فرا سازمانی است.

تین نیوز

کسب رتبه نخست در سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‎عمومی، طرح تشکیل اتاق فکر دائمی خبرنگاران حوزه حمل‌ونقل هوایی و انجام مداوم پژوهش‎های تحلیل محتوای رسانه‎ها و تقدیر وزیر راه و شهرسازی از این طرح‎ها و عضویت مدیر روابط‎عمومی در شورای سیاست‌گذاری پنجمین کنفرانس حرفه‎ای‎گرایی در روابط‎عمومی ازجمله اتفاقات خوب اخیر برای روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران بوده‎اند که نشان‎دهنده موفقیت و درخشش این واحد در سطوح فراسازمانی است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‎عمومی شرکت در این رابطه گفت: همان‌طور که در اخبار نیز آمد روابط‎عمومی شرکت، در سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‎عمومی که اخیرا برگزار شد توانست در سه رشته رتبه ممتاز کسب کند؛ به‌طوری‌که در رشته «محصولات انتشاراتی خلاقانه و نوآورانه» رتبه نخست ملی و در هر یک از رشته‎های «تحلیل محتوا» و «انتشار بروشور» نیز رتبه دوم ملی را کسب کند.

وی بابیان این‌که در سال‎های گذشته روابط‎عمومی در این جشنواره شرکت نکرده بود و امسال برای سنجش عملکرد خود نسبت به دیگر روابط‎عمومی‎‎های سازمان‎های کشور شرکت کرده است، افزود: خدا را شکر می‎کنم که فعالیت‎های انجام‌شده در روابط‎عمومی، در سطح ملی هم قابل‌توجه است و در داوری‎های تخصصی مورد تایید قرار می‎گیرد. من این موفقیت را حاصل نگاه علمی، حرفه‎ای و خلاقانه به روابط‎عمومی می‎دانم و خوشحالم که اکنون همکارانی توانمند در مجموعه روابط‎عمومی مشغول به کار هستند که باوجود تعداد اندکشان، از روابط‎عمومی‎های دیگر نهادها که ازنظر تعداد کارکنان تشکیلات چندین برابر ما هستند پیشی می‎گیرند.

آقائی صائم در مورد تشکیل اتاق فکر دائمی خبرنگاران حوزه حمل‌ونقل هوایی توضیح داد: ما در سال گذشته اقدام به تشکیل این اتاق فکر تخصصی کردیم و با برنامه‎ریزی‎های انجام‌شده و برقراری ارتباط مستمر و موثر با خبرنگاران این حوزه و اطلاع‎رسانی به‌موقع، توانستیم فضای رسانه‎ای آرام و متعادلی را برای شرکت ایجاد کنیم و باوجود بروز مسائل مهمی مانند طرح تخریب شرکت به دلیل خرید هواپیمای فلایت‌چک و سقوط هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران-یاسوج و بارش شدید برف در فرودگاه مهرآباد، با شفاف‎سازی شرایط و تشریح به‌موقع مسائل در قالب خبر، گزارش، مصاحبه و فیلم، کم‌ترین خبر منفی ممکن نسبت به شرکت منتشر و از ایجاد شایعه، بحران و درنتیجه آسیب به آن جلوگیری شد.

وی با اشاره به این‌که تشکیل این اتاق فکر به‌عنوان ابتکاری موثر، از سوی وزیر راه و شهرسازی موردتوجه و تقدیر قرار گرفت، گفت: علاوه بر آن انجام مستمر طرح پژوهشی تحلیل محتوای رسانه‎ها به‌منظور آگاهی از انواع اخبار منتشرشده در مورد شرکت فرودگاه‎ها در رسانه‎های مختلف و برنامه‎ریزی و انجام اقدامات لازم در زمینه افزایش اخبار شفاف، مثبت و روحیه‎بخش در رسانه‎ها نیز توسط آقای وزیر تقدیر شده است.

مدیر روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوای ایران، بابیان این‌که در روابط‎عمومی خلاقیت و نوآوری به‌شدت تشویق می‎شود و همواره از همکاران انتظار می‎رود که ایده‎های جدید و کاربردی ارائه کنند، گفت: روابط‎عمومی ماهیتی پویا از دانش فنی و هنرمندانه از فناوری‎های رسانه‎ای، ارتباطات و روابط انسانی دارد که آن را قادر می‌سازد که بتواند در زمینه‎های مختلف کمک‌حال مجموعه و تسهیل‎کننده امور باشد. برای همین در این واحد همواره برای توسعه توانمندی‎ها و دانش خود تلاش می‎کنیم و سعی می‎کنیم نگاهی حرفه‎ای و پیشرو به مدیریت ارتباطات داشته باشیم.

وی در موردتوجه به بحث آموزش و به‎روزرسانی اطلاعات کارکنان روابط‎عمومی گفت: ما در کنار تدوین برنامه‎های رسمی آموزشی در اداره‌کل آموزش و توسعه منابع انسانی، اقدام به برگزاری کلاس‎های آموزشی نیم‌ساعته با استفاده از خود کارکنان روابط‎عمومی کرده‎ایم. به این شکل که هر یک از کارکنان موضوعاتی که به آن‌ها دانش و آگاهی دارند را به‌صورت مختصر و مفید به دیگر همکارانشان آموزش می‎دهند و این تبادل اطلاعات باعث تشویق آن‌ها به آموختن و انتقال آموخته‎ها و افزایش توانایی ارتباطی‎شان می‎شود.

مشاور مدیرعامل شرکت در مورد عضویت در شورای سیاست‌گذاری پنجمین کنفرانس حرفه‎ای‎گرایی در روابط‎عمومی گفت: با پیشنهاد آقای کاظمی‎دینان، رئیس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس حرفه‎ای‎گرایی در روابط‎عمومی و از پیشکسوتان فعال در عرصه روابط‎عمومی، بنده به‌عنوان عضو این شورا منصوب‌شده‌ام. این کنفرانس که به‌صورت سالانه برگزار می‎شود به دنبال تبیین جایگاه حرفه‎ای روابط‎عمومی در سازمان‎ها است. همچنین چند سالی هم هست که عضو شورای سیاست‌گذاری سمپوزیوم روابط‎عمومی کشور هستم.

آقائی با تاکید بر وجود نگاه پیش‌رو و خلاق در روابط‎عمومی، توضیح داد: نگاه ما در روابط‎عمومی این نیست که بنشینیم تا از ما خواسته شود بلکه در شرایط مختلف مسائل و جوانب را در نظر می‎گیریم و با توجه به افکارعمومی و ویژگی‎های رسانه‎ها و هم‌چنین روابط انسانی که اصل مهمی در مدیریت سازمان است، باپشتکار و مداومت به ارائه پیشنهادات و نظرات خود می‎پردازیم و برای اجرای طرح‎های خود برنامه‎ریزی می‎کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.