| کد خبر: 171835 |

◄ پایان پروازهای اعزام حجاج

عملیات اعزام حجاج به عربستان به پایان رسید. حسین اسفندیاری، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی در امور فرودگاه‎ها با اعلام این خبر افزود: پروازهای رفت زائران خانه خدا که از ۲۷ تیر آغازشده بود روز گذشته، ۲۴ مرداد، در همه ۱۹ فرودگاه ویژه اعزام حجاج به پایان رسید.

تین نیوز

عملیات اعزام حجاج به عربستان به پایان رسید. حسین اسفندیاری، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی در امور فرودگاه‎ها با اعلام این خبر افزود: پروازهای رفت زائران خانه خدا که از ۲۷ تیر آغازشده بود روز گذشته، ۲۴ مرداد، در همه ۱۹ فرودگاه ویژه اعزام حجاج به پایان رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، اسفندیاری در مورد تعداد پروازهای انجام‌شده در هر یک از فرودگاه‎ها گفت: تا پایان عملیات رفت حج مجموعاً ۳۱۵ پرواز انجام شد که ۹۱ پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره)، ۳۶ پرواز در فرودگاه مشهد، ۲۷ پرواز در فرودگاه اصفهان، ۱۸ پرواز در فرودگاه اهواز، ۱۷ پرواز در فرودگاه شیراز، ۱۷ پرواز در فرودگاه همدان، ۱۴ پرواز در فرودگاه گرگان، ۱۳ پرواز در فرودگاه تبریز، ۱۲ پرواز در فرودگاه کرمان، ۱۲ پرواز در فرودگاه ساری، ۱۱ پرواز در فرودگاه یزد، ۱۰ پرواز در فرودگاه بیرجند، ۱۰ پرواز در فرودگاه ارومیه، ۷ پرواز در فرودگاه زاهدان، ۵ پرواز در فرودگاه زنجان، ۵ پرواز در فرودگاه کرمانشاه، ۴ پرواز در فرودگاه بندرعباس، ۴ پرواز در فرودگاه بوشهر و ۲ پرواز در فرودگاه رشت انجام‌شده است. البته ۴ پرواز مربوط به عوامل و کارگزاران حج بود که پیش از آن اعزام شدند.

اسفندیاری با اشاره به اینکه ۱۵۶ پرواز با انتقال حدود ۴۲ هزار زائر به فرودگاه مدینه انجام‌شده و همچنین ۱۵۹ پرواز با حدود ۴۴ هزار زائر به فرودگاه جده رفته است، گفت: ازاین‌بین ۱۸۶ پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ۱۲۹ پرواز توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام‌شده است.

قائم‌مقام مدیرعامل در امور فرودگاه‎ها گفت: با توجه به جلساتی که به‌طور مستمر هم در ستاد و هم در فرودگاه‎ها انجام شد و هماهنگی‎هایی که با عوامل مختلف درون فرودگاه و بیرون از آن انجام شد درمجموع امسال عملیات حج خوبی را پشت سر گذاشتیم و می‎توان گفت که نسبت به سال ۹۶ که شرایط ویژه‎ای حاکم بود و فرصت زیادی برای آماده‎سازی نداشتیم بسیار بهتر انجام شد.

او افزود: خوشبختانه در هیچ فرودگاهی ازنظر امکانات مربوط به فرودگاه با مشکلات فنی، عملیاتی و تسهیلاتی روبرو نشدیم و همه بخش‎ها کارهایشان را به‌خوبی انجام دادند. میزان تا خیرات هم بسیار کمتر از سال قبل بود. تنها در دو سه فرودگاه به دلیل بروز نقص فنی در هواپیماها تأخیرت زیادی به وجود آمد.

اسفندیاری با ابراز امیدواری از اینکه زائران و خانواده آن‌ها از عملیات حج امسال راضی باشند گفت: به‌زودی برای پروازهای بازگشت حجاج برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام خواهیم داد. اولین پرواز در روز ۵ شهریور در فرودگاه بوشهر به زمین خواهد نشست و آخرین پرواز نیز در ۲۴ شهریور به وطن بازخواهد گشت؛ بنابراین زمان زیادی نداریم و این نکته نیز باید درنظر گرفته شود که پروازهای بازگشت همیشه از پروازهای رفت حساس‎تر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.