| کد خبر: 169546 |

◄ تصویب و ابلاغ مطالعات طرح جامع 12 فرودگاه کشور

مطالعات طرح جامع 12 فرودگاه کشور از ابتدای سال جاری ابلاغ شد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از تصویب و ابلاغ مطالعات طرح جامع 13 فرودگاه کشور در هفت فصل خبر داد.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرشید گلیج با اعلام این خبر عنوان کرد: این فرودگاه‌ها شامل بجنورد، طبس، رامسر، نوشهر، پارس‌آباد، جهرم، سیرجان، زابل، ایرانشهر، اراک، خوی و بندرلنگه است، همچنین طرح جامع سه فرودگاه دیگر شامل لامرد، سبزوار و رفسنجان مراحل تکمیلی را سپری می‌کند و به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل افزود: مدت‌زمان در نظر گرفته‌شده برای مطالعه و بررسی طرح جامع توسط مدیران فرودگاه‌ها در هفت فصل (شامل بررسی وضعیت موجود، پیش‌بینی‌های آتی، برآورد سطوح و تجهیزات، ارائه سناریوهای پیشنهادی، ارائه برنامه‌های اجرایی و اقتصادی، ارائه نقشه‌ها و گزارش نهایی و مدیریتی) 15 ماه است و براساس شرح وظایف دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل باید تمام عوامل دخیل در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از این مطالعات صیانت و در اجرای آن‌ها همکاری کنند.

وی گفت: مطالعات طرح جامع، سند بالادستی است که نسخه اجرای برنامه‌های توسعه فرودگاه‌ها در دوره‌های کوتاه، میان و بلندمدت به‌حساب می‌آید و فرودگاه‌ها باید تمام برنامه‌های توسعه‌ای را در حوزه‌های منابع انسانی، تجهیزاتی، ابنیه و سطوح پروازی و غیره را براساس آن‌ها انجام دهند.

گلیج بابیان اینکه مطالعات طرح جامع فرودگاهی در پیشگیری از اعمال سلیقه‌های مدیران و انجام توسعه‌های ناهمگون و غیرضروری موثر است، عنوان کرد: در سال‌های گذشته مطالعات طرح جامع 40 فرودگاه کشور انجام شد، همچنین سال 96، مطالعات 10 فرودگاه را بازنگری کردیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.