| کد خبر: 167813 |

◄ تقدم پیشگیری بر مقابله در حوزه پدافند غیرعامل فرودگاهی

کلیات دستورالعمل عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‎ها تدوین شد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از تدوین کلیات دستورالعمل عملیات زمستانی و عملیاتی شدن آن تا شروع فصل بارش خبر داد.

 به گزارش تین نیوز وبه نقل از با روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، فرشید گلیج با اعلام این خبر عنوان کرد: دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از بهمن 96  طی برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با حضور کارشناسان متخصص شرکت ازجمله اداره کل کنترل ترافیک هوایی، اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی، اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، فرودگاه بین‎المللی مهرآباد، حراست و امنیت فرودگاهی و با کار تیمی بیش از 600  نفر ساعت، کلیات دستورالعمل عملیات زمستانی را تدوین کرده است.

وی بابیان اینکه ویرایش اول کلیات این دستورالعمل در آستانه ابلاغ است، افزود: براساس این دستورالعمل، مواردی همچون آموزش نیروی انسانی، نحوه اطلاع‎رسانی، اقدام‎های مراحل مختلف عملیات برف روبی (قبل، حین و بعد)، پیش‎بینی نیازها و بررسی تجهیزات برف روبی و عوامل وابسته، نحوه تهیه تفاهم‎نامه و دستورالعمل همکاری با ارگان‎ها، نهادها و شرکت‎های هواپیمایی و همچنین استفاده از ظرفیت فرودگاه‎های معین در مقابله با بحران برف را شامل می‎شود.

گلیج  گفت: هر فرودگاه باید دستورالعمل برف روبی ویژه خود را تهیه و تا پایان مردادماه به دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ارسال کند. همچنین هر فرودگاه ملزم است، تا پایان شهریورماه هرسال، اولین جلسه  نحوه مواجهه و مقابله را برگزار و نیز گزارش آمادگی پرسنلی و تجهیزاتی با بحران فصل سرما را ارائه کند.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بابیان اینکه دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به صورت فعال تمام اخطارهای هواشناسی را در فصول سال به نحو مقتضی و در سریع ترین زمان ممکن اطلاع‎رسانی می کند، افزود: دستورالعمل فرودگاه‎های معین و نحوه همکاری در حوزه نیروی انسانی و تجهیزاتی به فرودگاه‎های متأثر از بحران  نیز در دست تهیه و تدوین است.

وی با تأکید بر اینکه دانش پدافند غیرعامل فرودگاهی به روز، ملی و  بین‎المللی است، گفت: بشر از ابتدای خلقت ناخواسته از اقدامات مشابه پدافند غیرعامل برای حراست خویش از تهدیدهای طبیعی و انسانی بهره برده است، بنابراین این تفکر ریشه نظامی نداشته است و امروزه حتی کشورهای توسعه یافته و فاقد تشکیلات نظامی ازجمله سوئیس در حوزه عمل به الزامات پدافند غیرعامل پیشرو هستند.

گلیج با اشاره به اینکه صنعت هوانوردی در ذات خود برخی از الزامات پدافند غیرعامل را پوشش می‎دهد و عملیاتی می‎کند، توضیح داد: بر این اساس، پیاده‎سازی مواردی از اصول حاکم بر پدافند غیرعامل در صنعت فرودگاهی را انجام داده‎ایم و اکنون در مرحله بررسی و اقدام علیه تهدیدهای نوین در حوزه‎های مختلف هستیم.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تأکید کرد: شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران مطابق اصول چهارگانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، اصل پیشگیری را محور اقدامات خود قرارداده و مقابله با تهدیدها در اولویت بعدی است. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.