از سوی شرکت فرودگاهها ابلاغ شد:
◄ دستورالعمل خدمات فرودگاهها در عملیات حج
دستورالعمل شیوه خدمترسانی مطلوب فرودگاهها در عملیات حج ابلاغ شد.
از سوی قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاهها دستورالعمل ارائه خدمات مطلوب و تکریم زائران حج در عملیات رفتوبرگشت حجاج به مدیران کل و مدیران فرودگاههای اعزام کننده حجاج ابلاغ شد.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری با ارسال این دستورالعمل خطاب به مدیران کل و مدیران فرودگاههای اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد آورده است:
با توجه به برنامهریزیهای انجامشده برای شروع عملیات حج تمتع سال جاری و در راستای آمادگی فرودگاهها به منظور ارائه خدمات مطلوب و تکریم زائران در عملیات رفتوبرگشت حجاج، مقتضی است نسبت به انجام موارد مشروحه ذیل اقدام فرمایید:
1- بازدیدهای مستمر از تمامی قسمتهای فرودگاه (Land side- Air side) و رفع نواقص احتمالی
2- تشکیل جلسات با نهادها و سازمانهای ذیربط و انجام هماهنگیهای لازم.
3- پیگیری جهت آماده بودن دستگاههای کمک ناوبری، دستگاههای x-ray، گیت وی، تسمه نقاله، سیستم روشنایی سطوح پروازی، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی، ژنراتورهای برق اضطراری و...
4- ایجاد هماهنگیهای لازم به منظور آمادگی و حضور کارکنان فنی و عملیاتی، اطلاعات پرواز، مدیر ترمینال و ... در طول زمان انجام پروازهای حج تمتع.
5- انجام تمهیدات لازم به منظور فراهم کردن مکان مناسب جهت انجام فریضه نماز.
6- تاکید بر حضور مدیران در زمانهای پیک حضور مسافران و حجاج در فرودگاهها.
7- تاکید بر رویکرد استفاده از چند پیشگی جهت راهنمایی حجاج و همراهان و راهاندازی سیستم « از من بپرس».
8- پیشبینی حوادث و بحرانهای احتمالی و برنامهریزی برای در نظر گرفتن سناریوی مناسب برای عبور از آن.
9- نظارت جدی بر قیمت کالاها و خدمات عرضهشده در فروشگاههای مستقر در فرودگاه و اعلام سامانه برای شکایات مسافران.
10- تاکید برهماهنگی جدی و کامل با شرکتهای هواپیمایی و شرکتهای ارائهدهنده خدمات هندلینگ در خصوص عدم تاخیر پروازها و حضور به موقع مسئولان مربوطه در فرودگاهها و جلوگیری از بحرانهای احتمالی.
11- مستندسازی حوادث یا بحرانهای احتمالی به صورت صوتی و تصویری (عکس و فیلم).
12- اتخاذ تدابیر لازم در ارتباط با محل پارک خودروهای مشایعین و مستقبلین.
13- برنامهریزی و تلاش موثر به منظور ارائه خدمات شایسته به حجاج بیت الله الحرام و مشایعین و مستقبلین آنها.
14- استخراج، پردازش و اعلام آمار روزانه اعزام و پذیرش حجاج به حوزه قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاهها- مسئول عملیات حج شرکت.
15- انجام اقدامات مناسب برای پاکسازی و زیباسازی محاوط فرودگاهی و بررسی و ساماندهی مسیرهای دسترسی به ترمینالهای اعزام و پذیرش حجاج.
16- اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت حجاج بیت الله الحرام اهل سنت، مطابق با شرایط فقهی آنان، در فرودگاههایی که اعزام و پذیرش این گروه حجاج را برعهده دارند.
17- بارگذاری و بهروزرسانی مدام صفحات پورتال حج فرودگاهها با هماهنگی روابطعمومی.
18- پیشبینی تمهیدات لازم در خصوص تاخیرات احتمالی ایرلاینها.
19- هماهنگی با فرماندهان پلیس، سپاه و گذرنامه فرودگاهها در خصوص رعایت برنامه زمانبندی جلسات توجیهی و چکهای امنیتی.
20- هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور ناجا در خصوص تردد ایمن و آرام حجاج، مستقبلین و مشایعین گرامی.
21- هماهنگی با نهادهای ذیربط فرهنگی در خصوص غنا بخشی به ساعات حضور مستقبلین در فرودگاهها
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.