| کد خبر: 167213 |

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها وناوبری هوایی ایران

◄ آخرین هشدار؛ برداشت مستقیم از حساب ایرلاین‌های بدهکار

بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران موضوعی است که از چندین سال گذشته مطرح است و تعدادی از ایرلاین‌ها همچنان بدهی‌های خود را به این شرکت تعیین تکلیف نکرده‌اند و ظاهراً برخی از آنها هم اراده‌ای برای پرداخت بدهی خود ندارند.

تین نیوز

بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران موضوعی است که از چندین سال گذشته مطرح است و تعدادی از ایرلاین‌ها همچنان بدهی‌های خود را به این شرکت تعیین تکلیف نکرده‌اند و ظاهراً برخی از آنها هم اراده‌ای برای پرداخت بدهی خود ندارند.

غلامحسین باقریان، معاون عملیات شرکت فرودگاه‌ها، در گفت‌وگو با هفته‌نامه «حمل‌ونقل» به آخرین اقدامات این شرکت برای اخذ بدهی‌ها اشاره کرده و گفته است: «متأسفانه بر‌خلاف میل باطنی، در شرکت فرودگاه‌ها مجبور هستیم کارهایی را انجام بدهیم که مطابق خواسته خودمان نیست، اما قانون آن را اجبار می‌کند و ما نیز مجبور به اجرای قانون هستیم.»

او در ادامه می‌افزاید: ما دستورالعمل‌هایی داریم که به ما می‌گوید اگر به شرکت‌های هواپیمایی بدهکار اخطار دادید و به آن توجهی نشد، می‌توانید اقدامات قانونی انجام بدهید که متأسفانه بر خلاف میل باطنی، در شرکت فرودگاه‌ها مجبور هستیم کارهایی را انجام بدهیم که مطابق خواسته خودمان نیست، اما قانون آن را اجبار می‌کند و ما نیز مجبور به اجرای قانون هستیم، مانند گرفتن حکم جلب و از این‌دست موارد.

عضو هیات‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: آیین‌نامه‌ها در این زمینه سازمان هواپیمایی کشوری را موظف می‌کنند در اخذ مجوز پرواز شرکت‌های هواپیمایی که به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بدهکار هستند، محدودیت اعمال کند و حتی به شرکت فرودگاه‌ها این اختیار را می‌دهد که سطح خدمات فرودگاهی را به ایرلاین‌های بدهکار کاهش بدهد که متأسفانه این موضوع باعث می‌شود مسافران آسیب ببینند.

باقریان در پاسخ به این سوال که «آیا برای اینکه در این میان مسافران متضرر نشوند راه‌حلی اندیشه‌اید؟» توضیح داد: بله، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به مسافران اعلام خواهد کرد که به این شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه‌های کشور خدمات ارائه نخواهد داد و اگر از این ایرلاین بلیت تهیه شود، ممکن است پروازهای آنها لغو یا با خدمات کمتری در فرودگاه‌ها مواجه شوند و احتمال دارد پروازهای این شرکت با تأخیر بیشتری مواجه شود؛ بنابراین مسافران می‌توانند از شرکت هواپیمایی دیگری برای پروازهایشان استفاده کنند.

او افزود: از سوی دیگر طبق قانون احکام دائمی، به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اجازه داده شده است با همکاری دادگستری و وزارت راه‌وشهرسازی آیین‌نامه وصول و نحوه برداشت از حساب شرکت‌های بدهکار را اجرا کند که این موضوع در حال طی شدن مراحل آخر است. بنابراین ما هم مجوز خواهیم داشت شبیه سازمان‌هایی که از حساب‌ها مالیات برداشت می‌کنند، صورت‌حساب‌هایی را که پرداخت آن انجام نشده و بدهی دارند، مستقیم از حساب‌هایشان برداشت کنیم.

 باقریان در این رابطه که آیا آیا این اتفاق تاکنون در فرودگاهی اجرایی شده است که به ایرلاینی خدمات ارائه ندهند؟ ابراز کرد: تاکنون خیر، اما ممکن است در یکی از فرودگاه‌های کشور به یکی از شرکت‌های هواپیمایی که مشکلات بدهی دارد، این موضوع را مطرح کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.