| کد خبر: 165972 |

◄ عملکرد فرودگاه‌ها در فرودین ماه

طبق آمار شرکت فرودگاه‌ها، در فروردین‌ماه 97، بیش از چهار میلیون و 500 هزار مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت تردد کرده‌اند.

تین نیوز

طبق آمار شرکت فرودگاه‌ها، در فروردین‌ماه 97، بیش از چهار میلیون و 500 هزار مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت تردد کرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در فروردین، با انجام 36هزار و 842 فروند نشست‌وبرخاست توانسته است این تعداد مسافر را به همراه نزدیک به 50 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابجا کند.

برهمین‌اساس در فروردین 97، فرودگاه مهرآباد با 11 هزار و 348 فروند بیشترین نشست‌وبرخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‌جایی بیش از یک‌میلیون و 318 هزار مسافر پرترافیک‌ترین فرودگاه ایران بوده است و فرودگاه امام خمینی (ره) با نزدیک به 5 هزار و 767 فروند نشست‌وبرخاست و اعزام و پذیرش بیش از 890 هزار مسافر دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه مشهد با 5هزار و 576 فروند نشست‌وبرخاست و اعزام و پذیرش بیش از 811 هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.

دراین‌بین فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش بیش از 16 میلیون بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس‌ازآن مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از 11 میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش نزدیک به هفت میلیون و 775 هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

طبق این آمار سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای فروردین 97، نزدیک به 28هزار و 780 فروند است که طی آن بیش از سه میلیون و 296 هزار مسافر و بیش از 28 میلیون کیلوگرم بار منتقل‌شده ‎ است.

با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه طبق آمار آمده در بالا، در رتبه نخست قرار دارد و پس‌ازآن فرودگاه مشهد با بیش از 4هزار و 688 فروند نشست‌وبرخاست، نزدیک به 685 هزار اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بیش از پنج میلیون و 600 هزار کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با 2هزار و 633 فروند نشست‌وبرخاست، اعزام و پذیرش نزدیک به 264 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از دو میلیون و 409 هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

همچنین طبق این آمار سهم پروازهای خارجی فروردین 97، در فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها نیز، نشست‌وبرخاست 8هزار و 62  فروند هواپیما است که طی آن بیش از یک‌میلیون و 208 هزار مسافر و بیش از 21 میلیون و 435 هزار کیلوگرم بار منتقل‌شده ‎ است.

در این بخش فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست‌وبرخاست بیش از 5هزار و 696 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 888 هزار مسافر و ارسال و پذیرش نزدیک به 16 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرارگرفته است و پس‌ازآن فرودگاه مشهد با میزبانی 888 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 126 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از دو میلیون و 174 هزار کیلوگرم بار و فرودگاه اصفهان با نشست‌وبرخاست 362 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش 45هزار و 106 مسافر و ارسال و پذیرش نزدیک به 730 هزار کیلوگرم بار در رتبه‌های دوم و سوم قرارگرفته‌اند.

هواپیماهای ATR که پس از برجام خریداری شدند، به‌خوبی توانسته‌اند مسیرهای هوایی جدید را به فرودگاه‌های کوچک فعال کنند و موجب افزایش مسافران هوایی در ایران شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.