| کد خبر: 165499 |

◄ نصب سیستم‌های ILS و DVOR در فرودگاه گرگان

با راه‌اندازی دو سیستم ILS و DVOR در فرودگاه گرگان به‌زودی تأخیرها و پروازهای ابطالی کاهشی محسوس خواهند داشت.

تین نیوز

با راه‌اندازی دو سیستم ILS و DVOR در فرودگاه گرگان به‌زودی تأخیرها و پروازهای ابطالی کاهشی محسوس خواهند داشت.

محسن قدرت‌آبادی رئیس اداره مهندسی الکترونیک هواپیمایی فرودگاه گرگان با اعلام این خبر افزود: مراحل مربوط به نصب و راه‌اندازی سیستم پیشرفته ILS بااعتباری بالغ‌بر ٥ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، آبان ماه ١٣٩٥ آغاز شد و در مردادماه ١٣٩٦ به پایان رسید.

رئیس اداره مهندسی الکترونیک هواپیمایی فرودگاه گرگان ادامه داد: عملیات نصب این سیستم توسط کارشناسان الکترونیک هواپیمایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و در مدت ٦ ماه به پایان رسید.

به گفته قدرت‌آبادی، پس از مرحله نصب و اتمام آن و با توجه به اینکه سیستم مذکور ساخت کشور نروژ است کارشناسان شرکت سازنده جهت تحویل و تائید عملکرد اولیه آن به گرگان آمده و پس از تست و تائید عملکرد اولیه سیستم مذکور نوبت به هواپیمای پیشرفته فلایت‌چک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی است که با دستورالعمل‌های مربوطه، تست‌های نهایی را انجام دهد و پس از چک طرح‌های پروازی مبتنی بر ILS این سیستم را آماده خدمت‌رسانی به ایرلاین‌ها اعلام کند.

او افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی و محل قرارگرفتن فرودگاه گرگان در فصول زمستان شاهد پدیده مه گرفتگی هستیم که با بهره‌برداری از این سیستم میزان دید افقی تا ٥٥٠ متر  باعث کاهش تأخیرها و باطلی پروازها به مقدار قابل‌توجهی خواهد گردید

رئیس اداره مهندسی الکترونیک هواپیمایی فرودگاه گرگان درباره سیستم DVOR این فرودگاه نیز گفت: پروژه عملیات عمرانی و نصب و راه‌اندازی سیستم کمک ناوبری DVOR/DME نیز همانند سیستم ILS در آبان ماه ١٣٩٥ و بااعتباری بالغ‌بر ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها آغاز شد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه سیستم قدیمی VOR/DME نیاز به نوسازی داشت شرکت فرودگاه‌ها اقدام به خرید سیستم مذکور کرد و در اردیبهشت ٩٦ این سیستم به‌طور کامل نصب گردید و مراحل تحویل و تأیید آن توسط کارشناسان کره جنوبی صورت پذیرفت. این سیستم توسط فلایت‌چک مورد وارسی قرار گرفت و طرح‌های پروازی آن چک شده و به‌زودی آماده سرویس‌دهی به ایرلاین‌ها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،به گفته قدرت‌آبادی فرودگاه گرگان با داشتن سیستم‌های  ارتباطی جدید، RCAG، رادار MSSR و سیستم‌های کمک ناوبری ILS و DVOR /DME یکی از بروزترین فرودگاه‌ها در سطح کشور هست که کلیه مراحل مربوط به نصب و نگهداری آن‌ها توسط متخصصین الکترونیک هواپیمایی شرکت فرودگاه‌ها انجام می‌گردد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.