| کد خبر: 161830 |

راه اندازی اوّلیه سیستم کمک ناوبری ILS فرودگاه گرگان

عملیات راه اندازی اوّلیه (Commissioning) سیستم کمک ناوبری ILS فرودگاه گرگان آغاز شد.

تین نیوز

عملیات راه اندازی اوّلیه (Commissioning) سیستم کمک ناوبری ILS فرودگاه گرگان آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ورابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان گلستان، با حضور کارشناسان نروژی شرکت INDRA و کارشناسان اداره مهندسی تجهیزات کمک ناوبری شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، عملیات راه اندازی اوّلیه سیستم کمک ناوبری ILS فرودگاه گرگان در فرودگاه گرگان آغاز شد.

پس از اتمام نصب فیزیکی سیستم کمک ناوبری ILS فرودگاه گرگان شامل انجام عملیات ساختمانی، نصب دکل و آنتن گلاید پَث (GP) ، لوکالایزر (LZZ ، انجام کابل کشی برق و ارتباطی و استقرار کانکس های مربوطه، با ورود کارشناسان شرکت سازنده و انجام تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری و پس از تست و تائید نهایی، این سیستم به طور کامل تحویل فرودگاه گرگان خواهد شد. پس از تنطیم و راه اندازی اوّلیه، این سیستم آماده بهره برداری است و بعد از انجام عملیات وارسی پروازی (Flight Check) و اخذ تائیدیه، رسماً به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است؛ سیستم کمک ناوبری ILS متشکل از دو سیستم Glide Path و Localizer است که به کمک آن هواپیماها می توانند با دریافت سیگنال های مربوطه در شرایط نامساعد جوی و دید کم، فرودی ایمن بر روی باند فرودگاه داشته باشد.

لازم به ذکر است سیستم کمک ناوبری ILS از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران خریداری و در فرودگاه گرگان نصب شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.