| کد خبر: 165300 |

◄ داخلی‌سازی 22 پروژه مخابراتی در فرودگاه‌ها به ارزش 90 میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افتتاح رسمی 22 پروژه مخابراتی و فناوری اطلاعات به ارزش بیش از 900 میلیارد ریال را گامی جدی و استوار به سوی ایجاد «فرودگاه‌های هوشمند» دانست.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افتتاح رسمی 22 پروژه مخابراتی و فناوری اطلاعات به ارزش بیش از 90 میلیارد  تومان را گامی جدی و استوار به سوی ایجاد «فرودگاه‌های هوشمند» دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رحمت‌‌الله مه‌آبادی در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های علی و فناوری که بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید، عنوان کرد: رشد چشمگیر صنعت حمل‌ونقل هوایی به‌ویژه در زمینه توسعه فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در چند سال اخیر علاوه بر اثرات بسیار مثبت در داخل کشور، ایران را در عرصه رقابت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در جایگاه ویژه‌ای قرار داده است.

وی  افزود: با توجه به اینکه صنعت فرودگاهی و ناوبری هوایی از لحاظ تکنولوژی و دانش در جایگاه‌های نخست عرصه فناوری و پیشرفت‌های بشری قرار دارد و بیشترین حد وابستگی این صنعت به کشورهای پیشرفته در زمینه‌های علمی و صنعتی و صاحب تکنولوژی‌های متمایز، امری بدیهی است؛ اما از سوی دیگر در طی چندین سال اخیر تلاش فزاینده متخصصان ایرانی در دستیابی به بخش های مهمی از علم و تکنولوژی روز و بومی‌سازی فن‌آوری‌های صنعت هوایی، صنعت چشمگیر بوده است.

مه‌آبادی بابیان اینکه امروز شاهد تبادل تفاهم‌نامه مهم بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم، افزود: در چارچوب این تفاهم‌نامه بنا داریم تا با ایجاد یک درگاه واحد، فرصت ویژه‌ای برای دانش‌پژوهان و صنعتگران نخبه کشور به جهت تأمین نیازمندی‌های این صنعت فراهم کنیم.

او بابیان اینکه مدیران شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اوایل دهه 70 به‌طورجدی  برای رفع وابستگی قدم‌های اساسی برداشته است، خاطرنشان کرد: مدیران این شرکت در پاسخ به‌ فرمان نوروزی رهبری در اجرای سیاست‌های دولت بنا دارند تا با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با ساختار و سازوکاری جدید و بسیج هدفمند جامعه دانشوران، کارآفرینان و متخصصان کشور برای تمرکز بر بومی‌سازی فناوری‌های این صنعت، به حرکت خود در مسیر کاهش وابستگی صنعت شتاب کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به افتتاح رسمی 22 پروژه مخابراتی و فناوری اطلاعات به ارزش بیش از 90 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها همگی به دست متخصصان ایرانی شاغل در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام پذیرفته است که در برخی از موارد تعجب متخصصان کشورهای پیشرفته را در پی داشته است.

وی در ادامه افتتاح این پروژه‌ها را گامی جدی و استوار به سوی ایجاد «فرودگاه‌های هوشمند» دانست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.