| کد خبر: 162057 |

◄ تخصیص بودجه میلیاردی برای بهبود خدمات فرودگاهی

با خرید و نصب تجهیزات جدید فرودگاهی ارائه خدمات و ایمنی در فرودگاه‌ها افزایش‌یافته است. غلامحسین باقریان معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام این خبر افزود: قرارداد بهسازی 350 هزار متر سطوح پروازی فرودگاه‌های کشور بااعتبار 42 میلیارد ریال ابلاغ‌شده است.

تین نیوز

با خرید و نصب تجهیزات جدید فرودگاهی ارائه خدمات و ایمنی در فرودگاه ها افزایش یافته است. غلامحسین باقریان معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام این خبر افزود: قرارداد بهسازی 350 هزار متر سطوح پروازی فرودگاه های کشور بااعتبار 42 میلیارد ریال ابلاغ شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران غلامحسین باقریان بر ضرورت نصب چیلر و هواساز در پروژه های فرودگاهی تأکید کرد و گفت: طبق موضوعات مطرح در حوزه ASQ تأمین تجهیزات لازم برای تصفیه و بهسازی هوای ترمینال های مسافری از وظایف ما است و به منظور جلب رضایتمندی مسافرین از خدمات ترمینال فرودگاه ها شرکت فرودگاه ها نسبت به افزایش سطح خدمات و تأمین تجهیزات استاندارد اقدام می کند.

او افزود: اکنون در فرودگاه هایی که ترمینال آن ها اخیراً ساخته شده یا در حال ساخت است و همچنین در برخی از فرودگاه ها که ترمینال آن ها چیلر و هواساز قدیمی دارد و نمی تواند ظرفیت موردنظر را تأمین کند، باید دستگاه های جدید نصب شود. مناقصه خرید این تجهیزات انجام شده و قرارداد آن ششم اسفند بااعتباری بالغ بر 43 میلیارد ریال از بودجه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ابلاغ شده است. نصب چیلرها و هواسازها بین 6 تا 9 ماه پس از خرید طول می کشد.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بابیان این که «ما موظف هستیم که در فرودگاه های کشور علائم بصری را نصب کنیم» افزود: یکی از این علائم بصری، خط کشی های باند و سطوح پروازی است که به خلبان کمک می کند تا بتواند مسیرهای مشخصی را در سطوح پروازی طی کند و این کار مستقیماً در راستای تأمین ایمنی پرواز است. به همین منظور قرارداد پروژه بهسازی 350 هزار مترمربعی از سطوح پروازی فرودگاه های کشور بااعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال از محل بودجه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در تاریخ 8 اسفند ابلاغ می شود.

غلام حسین باقریان در ادامه از پروژه سنجش میزان اصطکاک سطوح پروازی در راستای ایمنی این سطوح بخصوص برای روزهای بارانی و برفی خبر داد و گفت: زمانی که وضعیت هوا بارانی یا برفی است، اصطکاک سطوح پروازی کم می شود که این موضوع ممکن است در زمان ترمز گیری هواپیما باعث بروز خطر شود. به همین دلیل ما موظف هستیم میزان اصطکاک سطح پروازی را با تجهیزات خاص اندازه بگیریم و این موضوع را در نوتم ها و اطلاعیه هوانوردی به خلبان اطلاع دهیم تا خلبان نحوه فرود و توقف هواپیما را برنامه ریزی کند. در این راستا برای خرید دو وسیله تست و سنجش اصطکاک برای دو فرودگاه بین المللی بزرگ کشور برنامه ریزی کرده ایم که قرارداد آن ها بااعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال از محل بودجه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در هفتم اسفند ابلاغ شده است.

او تأکید کرد: در محوطه پروازی همه ضریب ها و اعدادی که اعلام می شود، مبتنی بر استاندارد بین المللی است؛ بنابراین زمانی که ما مقداری را برای ضریب اصطکاک باند اعلام می کنیم، خلبان محاسبات خود را براساس آن مقدار انجام می دهد و می تواند توقفی ایمن را در باند داشته باشد.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین گفت: پیش ازاین چهار دستگاه از این تجهیزات خریداری کرده بودیم و اخیراً دو دستگاه دیگر را که برای دو فرودگاه نیاز بوده است، خریداری و اضافه کرده ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.