| کد خبر: 157610 |

اختصاص بودجه به پژوهش بالاترین سرمایه‎گذاری است

پژوهشگر حوزه امنیت سازمانی و تهدیدات سایبری تأکید دارد که اختصاص بودجه‎های کلان به امر تحقیق و پژوهش در حوزه هوانوردی، جذب سرمایه‎های چند برابری را به دنبال خواهد داشت.

تین نیوز
پژوهشگر حوزه امنیت سازمانی و تهدیدات سایبری تأکید دارد که اختصاص بودجه‎های کلان به امر تحقیق و پژوهش در حوزه هوانوردی، جذب سرمایه‎های چند برابری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران اکبر حسنی باری، سرپرست حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی فرودگاه ارومیه و از پژوهشگران این حوزه  با بیان این مطلب تأکید کرد: بهترین جمله درباره اهمیت توجه به تحقیقات علمی فرمایش امیرالمؤمنین علیه‌السلام است که می‎فرماید: «العلم سلطان من وجده صال و من لم یجده صیل علیه» یعنی «علم اقتدار است و هر کس این قدرت را به چنگ آورد می‎تواند تحکم کند و هر کسی این اقتدار را به دست نیاورد، بر او غلبه خواهد شد».

وی با تأکید بر اینکه تحقیق و پژوهش اولین گام برای رسیدن به پیشرفت‎های علمی است، افزود: با انجام پژوهش در عرصه‎های مختلف علمی می‎توان ره صدساله را در مدت کمی پیمود.

حسنی باری با بیان اینکه اولویت اول هر سازمان باید توجه ویژه به نوآوری‎ها و تحقیق‎ها باشد، گفت: در عرصه صنعت هوانوردی هر روز شاهد پیشرفت‎های گوناگون و انجام تحقیقات علمی هستیم و با کار جهادی و حمایت مسئولان می‎توانیم خود را جزو کشورهای برتر این صنعت مطرح کنیم.

وی همچنین درباره مقاله خود به نام «بررسی مدیریت کلیدهای پیش توزیع شده جهت تامین امنیت در ATN» که رتبه نخست کارگاه «تهدیدات سایبری در صنعت هوانوردی» را کسب کرده توضیح داد: در این مقاله مدیریت کلید در طرح‎های Rok و Hag برای بالابردن امنیت در شبکه‎های ATN بررسی شده است. در روش Hag گره‎ها در هر مرحله دارای منابع کلید منحصر به فرد هستند که با استفاده از منابع کلید مرحله قبلی تولید می‎شوند و توزیع کلیدها در گروه‎های مختلف تداوم اتصالات افزایش و سوئیچینگ گره را کاهش می‎دهد. طرح Hag در مقایسه با Rok در حالت نرخ حملات زیاد کارایی بسیار بالایی دارد و پایداری آن بیشتر است.

حسنی باری افزود: مدیریت کلید یکی از پرتنش‎ترین مسائل امنیتی در شبکه‎های بی سیم است و به علت محدودیت‎های منابع، رسیدن به یک توافق کلید در شبکه‎های بی سیم دشوار است. مدیریت کلید نقش مهمی در امنیت داده و ارتباطات دارد و یک طرح احراز هویت مناسب و نیز مدیریت کلید نیاز ضروری یک شبکه با نودهای سیار است. برای داشتن یک ارتباط امن بین شبکه‎های زمینی و شبکه‎های متحرک و یا ارتباط بین هواپیماها و شبکه‎های ماهواره‎ای می‎توانیم از طرح Hag استفاده کنیم که گره‎ها در این طرح 0.8 مقدار اتصال محلی تامین می‎کند که مقدار بسیار مناسبی است.

وی گفت: در مدل CMM روش Hag زمانی که نرخ حمله پایین است حدودا 50 درصد بهتر عمل می‎کند و اگرچه افزایش نرخ حمله، به طور منفی کارآیی روش Hag را تحت تاثیر قرار می‎دهد ولی نتایج این روش بهتر از Rok است و مدل CMM نیز کارآیی بیشتری دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.