| کد خبر: 152062 |

◄ خرید دو هواپیمای 4 نفره برای تاکسی هوایی در بجنورد

مدیر فرودگاه بجنورد از ورود 2 فروند هواپیمای نو 4 نفره برای راه‌اندازی تاکسی هوایی در این فرودگاه خبر داد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه بجنورد از ورود 2 فروند هواپیمای نو 4 نفره برای راه‌اندازی تاکسی هوایی در این فرودگاه خبر داد.

سید مهدی رزاز در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص آخرین وضعیت راه‌اندازی نخستین تاکسی هوایی در فرودگاه بجنورد توضیح داد: در مراحل آخر بهره‌برداری از تاکسی هوایی در این فرودگاه هستیم اما تاکنون مجوز نهایی آن صادر نشده است.

وی در همین رابطه ادامه داد:  دو فروند هواپیما به منظور راه‌اندازی تاکسی هوایی در فرودگاه بجنورد توسط یک شرکت خصوصی فعال در زمینه صنعت هوایی خریداری شده است.

مدیر فرودگاه بجنورد با بیان اینکه کارهای گمرکی ورود این هواپیماها در مراحل پایانی است، خاطرنشان کرد: دو فروند هواپیمای نو 4 نفره ساخت کشور آلمان به منظور راه‌اندازی تاکسی هوایی خریداری شده است و امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی آن به کل فرودگاه‌ها بویژه فرودگاه‌های کوچک سرویس ارائه کنیم.

این مقام مسئول در فرودگاه بجنورد، افزود: در حال حاضر در این فرودگاه 6 پرواز به صورت هفتگی وجود دارد؛ حال اگر   مقام مسئولی قصد سفر به شهر و یا استان دیگری را داشته باشد این تاکسی هوایی می‌تواند در شرایط بحرانی بسیار حائز اهمیت باشد.

رزار با اشاره به اینکه تاکسی هوایی برای انتقال بیمار اروژانسی بسیار می‌تواند مورد توجه باشد، تصریح کرد: در شهرهای بزرگ اروپا هم اکنون ایرتاکسی‌ها سرویس می‌دهند و بسیار مورد استقبال قرار گرفته و به اعتقاده بنده به علت کوچک بود نبجنورد و عدم تمایل حضور ایرلاین‌ها در فرودگاه‌های کوچک، پتانسیل راه‌‌اندازی تاکسی هوایی در این دست فرودگاه‌ها وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تین‌نیوز مبنی بر اینکه آیا درخواستی برای ورود هواپیمای «ای تی آر» در این فرودگاه داشته‌اید؟ گفت: بله، برای ورود این هواپیما با هواپیمای جمهوری اسلامی ایران «هما» مکاتبه و مذاکره‌ای داشته ایم و طبق اعلام هما کادر پروازی این هواپیما در حال آموزش هستند و بعد از اتمام قرار است به ما پاسخ دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.