| کد خبر: 136634 |

مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبرداد:

◄ حضور 5 شرکت داخلی و خارجی در مناقصه هواپیمای فلایت‌چک

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از حضور 5 شرکت خارجی و داخلی در مناقصه بین‌المللی هواپیمای فلایت‌چک دوم خبر داد.

تین نیوز

مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در امور هوانوردی از حضور 5 شرکت خارجی و داخلی در مناقصه بین‌المللی هواپیمای فلایت‌چک دوم خبر داد.

سیداحمد مومنی‌رخ در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص آخرین وضعیت خرید هواپیمای فلایت‌چک دوم، عنوان کرد: خرید هواپیمای فلایت‌چک دوم از طریق مناقصه بین‌المللی صورت گرفته است و در همین راستا 5 شرکت داخلی و خارجی در این مناقصه شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: 5 شرکتی که در این مناقصه حضور دارند در حال تکمیل مستندات خود هستند.

مومنی‌رخ با بیان اینکه دومین هواپیمای فلایت‌چک دوم مشابه فلایت‌چک اول است؛ بیان کرد: این هواپیما ساخت سال 2015 است که حدود 10 میلیون یورو قیمت آن است.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران توضیح داد: به دلیل گستردگی فضای کشور وجود یک هواپیمای فلایت‌چک مقرون به صرفه نیست؛ به علت وجود تنها یک هواپیمای وارسی در کشور مجبور هستیم این هواپیما را با بیش از 2 ساعت پرواز به مناطق جنوبی کشور بفرستیم.

وی می‌افزاید: گاهی موارد اتفاق افتاده زمانی که هواپیمای فلایت‌چک به مناطق جنوبی رفته در شمال کشور یکی از دستگا‌ه‌های ناوبری منقضی شده و این هواپیما به ناچار مجبور شده از جنوب به شمال کشور پرواز کند؛ که این موضوع اصلا منطقی نیست و در نهایت هزینه‌های سنگینی خواهد داشت.

این مقام مسئول در شرکت‌ فرودگاه‌ها با تاکید بر اینکه وجود هواپیمای فلایت‌چک دوم در کشور بسیار احساس می‌شود، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا ناوگان وارسی پروازی به یک هواپیمای فلایت‌چک مجهز نیست. در برخی از موارد به علت عدم وجود هواپیمای فلایت‌چک دوم شاهد تاخیر پروازها و حتی کنسل شدن آنها بوده‌ایم.

وی خبرداد: به علت گستردگی فضای کشور؛ دومین هواپیمای فلایت‌چک در شیراز مستقر خواهد شد تا در استان مرکز و جنوبی سرویس ارائه دهد.

مومنی رخ با اشاره به اینکه حداقل نیاز کشور به دو هواپیمای وارسی است، اظهار داشت: متاسفانه در گذشته برای وارسی فرودگاه‌ها به کشور دیگر وابسته شده بودیم و برای اجاره هواپیمای فلایت‌چک هزینه‌های سنگینی به ما تحمیل می‌شد اما خوشبختانه با خرید اولین هواپیمای فلایت‌چک توانستیم ارز آوری کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.