۵ کیلومتر دیگر از محور هراز تا پایان سال تکمیل می شود
معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تاکنون ۷۴ کیلومتر از چهار بانده سازی محور هراز به صورت پیوسته تکمیل شده است و تا پایان سال جاری ۵ کیلومتر دیگر نیز آماده بهره برداری می شود.

معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تاکنون ۷۴ کیلومتر از چهار بانده سازی محور هراز به صورت پیوسته تکمیل شده است و تا پایان سال جاری ۵ کیلومتر دیگر نیز آماده بهره برداری می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمدرضا کدخدازاده، معاون ساخت و توسعه راه های این شرکت پیشرفت فیزیکی بزرگراه هراز در بخش باقی مانده از چهاربانده شدن این بزرگراه را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون ۷۴ کیلومتر از محور هراز از آمل تا پلیس راه بایجان و ۴ کیلومتر در محدوده تول آبشار تا ورودی شهر لاسم به صورت پیوسته چهار خطه شده است.
وی از تکمیل ۵ کیلومتر دیگر از این بزرگراه تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این بخش در محدوده پلیس راه بایجان تا تونل وانا است که با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی در حال اجرا است.
معاون ساخت و توسعه راه های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در این محدوده یک تونل به طول ۷۰۰ متر، یک پل به طول ۵۰ متر و یک پل ۲۰۰ متری احداث می شود که این پل با توجه به محدودیت های عرضی مسیر با نصب ۳۵ شمع در حاشیه رودخانه هراز احداث می شود و از این نظر یک سازه ویژه به حساب می آید.
کدخدا زاده اعلام کرد: ۲۷ کیلومتر از عملیات اجرایی دو بانده کردن محور هراز باقی مانده است که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن ۵ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
وی اعتبار مصوب سال جاری این پروژه را ۱۰۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق اوراق و موافقت نامه با بانک ها در سال جاری نیز در حال پیگیری است.
معاون ساخت و توسعه راه های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اهمیت این محور شریانی اظهار کرد: جاده هراز یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی بین دو استان پرجمعیت تهران و مازندران و کوتاه ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و به دلیل اهمیت این محور مواصلاتی از نظر اقتصادی و گردشگری برای کشور، چهار خطه کردن آن در اولویت قرار دارد.
با سلام
متاسفانه کلیه عملیات اجرایی در محور هراز کیلومتر یاد شده به مدت ۲ماه متوقف بوده وکلیه ماشین آلات شرکتهای پیمانکار در محل تجهیز کارگاه قبل تونل وانا پارک میباشند
بنده بطور مداوم در این مسیر تردد می کنم ولی دراین دوماه کاملا عملیات اجرایی متوقف بوده ست.
کو پس ۱ سال دیگه تموم نمیشه اصلا کار نمیکنن این قطعه قرار بود از ۲ سال پیش افتتاحخ بشه
جالبه از سال 96هر وزیری اسلامی آخوندی و و کفته 5 کیلومتر مسیر هراز از تونل وانا تا پلیس راه بایجان با پیشرفت 88درصدی پایان تابستان یا پایان سال افتتاح میشه .. بخدا خجالت داره. لزومی نداره دروغ بگید ملت هر روز درحال تردد هستن 20ساله دارید هراز رو چهارخطه میکنید ولی از سدهراز تا آب اسک هیچ خبری نیست و تونل وانا بایجان .ملت 25 ساله شدن 50 ساله و خیلی ها فوت کردند آرزوی تردد راحت در هراز رو باغداران غیر بومی کذاب بگور بردن..بس هست دروغ بس هست پدرسوخته گری وبی صداقتی.ملت قیاس میکنند رضاخان با کلنگ دوساله کوه روشکافت وراه دزست کرده شما با صدها بولدوزر لودر کامیون اونم راه آماده رو توان تسریع وتعریف ندارید
باسلام من 25ساله بعلت شغل وتهران بودنم وشهریور هم نور هست هر هفته تردد دارم .بخدا به وعده های وزیر راهها ی 20سال اخیر از سال 91حداقل نگاه کنید همش میگن هراز تا پایان فلان سال 2 سال دیگر چهار خطه میشود .یا تونل وانا تا بایجان تا پایان سال افتتاح میشود پیشرفت 88 درصد ازسال 96 88درصد پیشرفت دارد الان 1404 نیمه گذشت خبری نیست تازه از لاسم تا اسک مونده بعداز اسک تا وانا هم مونده جالب چلاو هم ده ساله جاده جایگزین داره میخوره
متاسفانه شمال باسوادترین استان هست اما در انتخاب وزیر ومدیران صفر درصد سهمیه داره یک وزیر نداره یاسوج 2وزیر وصد مدیر داره با 40درصد سواد مازندران ازسال 90صددزصد باسوادترین استان هست آدم حسابش نمیکنن که ازادراه 40ساله شده هراز 30ساله اما از تهران تا بندر عباس 1400کیلومتری سه تا راه ساخته شده ماشینی نیست در برخی محورهای اصفهان عبور کنه. قباحت داره. 50سال پیش با کلنگ البرز را شکافتن شما با بی ام تونل حفرکن هزاران وسایل راه سازی با 40سال 30سال کار پای شما روی زمین هموار قدرت پهن کردن جاده شکافته شده البرز رو ندیدید